takidasky

Krasch boom bang!

Publicerad 2013-09-19 22:44:30 i Allmänt

Allt gick som på räls. Ett års rehab och uppbyggnad. Godkänt vallhundsprov. Äntligen agilitytävling, först i Östersund och sen var det dags för Timrå. Sky var fräsch och fin i kroppen efter lördagens två lopp. Inga resultat men det var inte det som var det viktiga. Dock en finfin tid i agilityklassen men två rivningar. Jag strök henne från första klassen på söndagen då det var tidigt och blött i gräset och hon skulle ändå få två lopp under dagen.
 
Och så ser jag det. Efter sista loppet ser jag att hon går orent på höger fram. Blir förbannad på mig själv och tänker att jag måste sluta titta på varje steg hon tar. 10 minuter senare haltar hon. När vi kommer hem på kvällen hoppar hon på tre ben. Fan fan fan! Världens sammanbrott. Tänk om "lagningen" är förstörd? Vad händer då?
 
Som tur är får jag en snabb tid hos Ann. Jag har nog aldrig kört så snabbt nån gång till Gävle... Vad Ann kunde känna så är det inget glapp i bogen utan en sträckning i främre biceps. Så nu är det koppelpromenader, isa och metacam som gäller. Det har snart gått två veckor och jag kan säga att hon snart exploderar av energi...
 
Därefter blir det operation uppbyggnad. Och nån gång därefter får jag fundera på framtiden och hur den ska se ut. Huvudsaken är nu att komma tillbaka till ett normalt  liv. Igen.
 
Älskade finaste skrutta...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela