takidasky

Underbara Dublin!

Publicerad 2015-08-20 17:08:09 i Allmänt

 
Efter en lugn sommar blev det en hektisk och rolig sista vecka innan lovet var slut.
 
Klockan fem på morgonen på måndagen startade vi sju tjejer resan ner till Arlanda för vidare transport till Dublin. Jag tyckte att det var lite synd ändå att vi inte hade bokat resa till London istället men det tar jag tillbaka! Blev superförälskad i Dublin. Tempot var lugnare,  människorna vänligare och allt fanns inom gångavstånd! Vill redan tillbaka! 
 
På måndagen började vi med att ta oss till hotellet och sen en sen lunch. Vi provade en pub 100 meter från hotellet och det visade sig vara en vinstlott! Sååå otroligt god mat, och till ett vrakpris!
 
Efter det var det meningen att vi skulle besöka Guinness storehouse men vi insåg att tiden var för knapp så det fick bli lite shopping istället... 😊😊
 
 
Vi hade inte mindre än TVÅ penneys på gångavstånd från hotellet!  Vet inte varför Primark heter Penneys på Irland men så länge priserna är lika låga så.. 😜 
 
Jag hade ju som enda mission att köpa mig en ny garderob och det lyckades jag med! Efter 34 kg viktminskning och endast köpt ett par byxor, 2 tights och 3 toppar så kan ni ju tänka er att garderoben var rätt tom... men nu är den rätt full...hehe..
 
På tisdagen så blev det i alla fall Guinness storehouse. Läckert att se tillverkningsprocessen och hela museet var byggt i flera våningar i formen av en gigantisk pint. Längst upp i skybaren så hade man utsikt över hela Dublin. Man fick också lära sig hur man häller upp en pint Guinness på rätt sätt och förärades med ett diplom. 
 
 
 
 
Ja, not a big fan of Guinness.... 😜 
 
Efter det blev det afternoon tea för de andra och jag var duktig och beställde kyckling och grönsaker. Det var nog det vidrigaste jag ätit...
 
 
Ja, det var så äckligt att jag till och med klagade... det ångrade jag fort då det blev en stort spektakel där managern krävde att jag i detalj skulle berätta vad som var fel. Pratade till mig som om jag var ett barn och konstaterade att allt jag sa var min personliga uppfattning. Öh....ja, är inte en åsikt om mat en personlig uppfattning? Jaha, första och sista gången jag klagar på mat på fint hotell... (inte vårt dock..) 
 
Efter det blev det mer shopping innan vi svidade om till middag och barrunda. Hittade ett fantastiskt matställe i Temple bar district som hade fokuserat på nyttig mat och bra råvaror och åt en underbar sallad med ett glas rosévin! 
 
 
Efter det blev det barrunda! Så himla härligt med live irländsk musik på varje pub!
 
 
 
 
På onsdagen blev det ännu mer shopping. Har nog aldrig spenderat så mycket tid till det förut. Var skapligt nöjd till kvällen.. Middag åt vi på samma bar som på måndagen. 
 
 
 
Det absolut bästa var att man kunde se allt till fots.
 
 
 
 
 
 
Framför allt var vi mycket glada över Penneys!!! 😃 😃 
 
 
 
När vi kom hemfyllde vi transferbussen själva med alla båra väskor...här är några... 😜 
 
 
Kom hem till Bollnäs torsdag kväll och hämtade hundarna. Packade upp och efter en natts sömn var det dags att ge sig iväg igen. 😊😊

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela