takidasky

One 1 år!

Publicerad 2015-02-05 18:03:55 i Allmänt

Ja det var ju inte igår jag skrev sist.... men måste väl i alla fall sent omsider uppmärksamma att One har fyllt 1 år!!!!
 
One är den mest kärleksfulla gossjuka hund jag någonsin haft. Hon sover helst på mig så att hon kan vara riktigt nära.. Hon älskar allt och alla och är helt övertygad om att allt och alla också älskar henne!
 
Jag fick så mycket beröm över henne när vi var iväg och tog 1 årssprutan och det värmer så klart mattehjärtat!
 
Det ska bli så kul att se vad det blir av henne i framtiden! I sommar ska vi grunda vallningen ordentligt och så får vi se om det blir lite agility också. Hittills har hon inte fått göra nåt sånt om man räknar bort att hon fått springa genom tunneln några gånger. Har känt mig totalt agilitydeprimerad sen SM i juni och därför har det inte blivit något sånt. Jag får ta det om och när lusten kommer tillbaka.
 
För ibland längtar jag efter agilityn så himla mycket! När jag ser alla dessa filmer på fb bla. Jag vet ju inte hur Takidas tå kommer att hålla i framtiden, hittills har den varit bra sen senan spökade i slutet av september, men så har vi inte kört någon agility under den tiden heller.. Att Skys agilitykarriär är över och förbi har jag äntligen accepterat på riktigt i hjärtat. Bogen håller inte för den hårda belastningen. Så visst skulle det vara kul om jag och One skulle ge oss ut på tävlingar nån gång i framtiden!
 
Men fram tills dess så får hon fortsätta vara den glädjespridare hon är och poa på med kroppskontroll och annat.
 
Och det jobbet gör hon MYCKET BRA! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela