takidasky

Chock!

Publicerad 2016-08-09 22:56:38 i Allmänt

Tror hundarna fick en chock i morse när klockan ringde klockan sju... Ingen klev upp med mig. Klockan åtta var jag på röntgen och kvart över var jag röntgad och klar. Fick vänta nån timme innan jag fick träffa läkaren och få svar. Röntgen visade inga fel på skelettet. Inte heller några förträngningar (fanns nåt sånt man kunde få också att det blir svullnad och då för trångt för senorna) så kvar är alternativen frozen shoulder eller något annat. 
Jag hoppas och ber att det är någonting annat. Nu när jag har googlat på frozen shoulder och läst att det kan ta 2-3 år innan man blir bra så är nästan vad som helst välkommet utom det! Känner mig ändå lite lugn, för vissa av symtomen har jag inte, vilket borde innebära att det är någonting annat. Jag hoppas på en rejäl överansträngning och inflammation efter all målning (den rörelsen kan trigga skada) och det är ju bara att inse att man inte är ung längre.... 
 
På fredag ska jag till sjukgymnast och då hoppas jag få veta mer. Blir ju liksom svårt att undervisa och inte kunna skriva på tavlan... 
 
Idag var jag och One upp till jycke och tränade lite. Vi körde däcket, det blev för svårt med mer fart ibland. Sen körde vi bara slalom och tre hopphinder i olika varianter några gånger från två håll. Hade bågar i början och slut. Valde att låta henne jobba i sin takt och inte hetsa fart. Vill att hon ska tänka så mycket som möjligt själv nu. Farten, den kommer. Sen fick hon även banga Gungan några gånger för första gången. Avslutade med ett runnings på balansen. 
 
I eftermiddag var jag även barnvakt till Kalle. Det blåste så mycket och han hade ingen jacka så då hade vi picknick i vardagsrummet istället. Ida kom förbi på lunch så då fick hon också vara med.
 
 
Imorgon ska det regna hela dagen så ikväll skyndade jag mig att klippa gräset. Plockade två hinkar falläpplen också.  Har så sjukt mycket äpplen i år! I fjol nästan ingenting. Det är liksom vartannat år med äpplen. Riktigt goda är dom också! Nu blir det sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela