takidasky

Sjukhusbesök

Publicerad 2016-08-08 22:53:36 i Allmänt

Ringde hälsocentralen idag och fick en tid halv två för armen. Det hon inte sa var att tiden var på jourmottagningen och efter att ha väntat i nästan 1,5 timme utan att ha fått träffa läkaren började jag känna smått panik eftersom jag skulle hem och fixa middag åt tjejgänget. Var på väg att åka hem när läkaren kom, undersökte lite snabbt, trodde att det var frozen shoulder (vilket jag hoppas att det inte är!!!) och sa att jag skulle röntga. Väl på röntgen hade inte remissen kommit ännu och det var flera före mig, så den snälla sjuksystern lät mig åka hem och komma tillbaka imorgon bitti.  Hann nästan få klart allt innan tjejerna droppade in! Fick lite hjälp att skära grönsaker och sen var allt på bordet. 
 
Nu blir det en tidig kväll så jag kommer upp i tid och kan infinna mig på sjukhuset kl 8.00. Hoppas nu bara att jag får röntga mig (fast jag smet idag) så att jag får komma till en sjukgymnast så fort som möjligt! 
 
Helt värdelöst att inte kunna använda armen som jag vill och är van men framför allt behöver... Hoppas hoppas att det här går över snabbt!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela