takidasky

2016

Publicerad 2016-01-01 12:31:06 i Allmänt

Nytt år. Lämnar 2015 bakom mig lite lättare och ser fram emot vad 2016 har att erbjuda! 
 
Det helt klart bästa med året som gått är att jag kom igång med agilityn igen. När jag köpte One trodde jag att vi skulle vara startklar på 18 månadersdagen men så blev det ju inte.. För mycket rädsla gjorde att hon var ju nästan 18 månader när vi började träna istället... Så vid debutålder kunde hon tre hinder; hopphinder, tunnel och balansbom. Och eftersom rc-träningen tog upp alla de 2-3 träningstillfällena i veckan så blev det inte så mycket mer än så. Sen hindren flyttades in har vi under hösten tränat fyra gånger i kilafors och nu är det nio veckor sen sist... Det är skönt att inte ha någon stress till debut! Vi tar det när vi är klara helt enkelt!
 
Hinder One kan:
Balansbom (rakt fram)
Hopphinder upp till 45 cm
Tunnel
 
Hinder One har provat några gånger:
Slalom (kan oftast 12-pinnar med bågar)
Långhopp (3-4 gånger)
 
Hinder One inte kan/provat:
A-hinder (provat 1 gång)
Gungan (aldrig provat)
Platt tunnel (aldrig provat) 
Däck (provat 1 gång)
Mur (aldrig provat) 
Balansbom svängar (aldrig provat)
 
Så vi har en del att jobba på minst sagt. För sen ska vi ju bli samkörda och lära oss svängar och handlingsalternativ också. Det hon har visat hittills är att hon är riktigt mjuk och lyhörd. Jag hoppas det håller i sig! 
 
Nu blir det årets första långpromenad! 💜 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela