takidasky

Gott!

Publicerad 2016-07-01 17:22:00 i Allmänt

Provade ett nytt recept. Det är ett recept jag fått i en pcos-grupp jag är med i. En chiapudding som man enkelt rör ihop på kvällen och sen har man frukost i tre dagar därefter. Och... Det var jättegott! Och mättande! 
 
 
Älskar recept som är enkla och en bra bonus att det räcker några dagar. Jag försöker komma igång nu med enkla bra maträtter som är bra för pcos:en. 
 
Håret har försämrats jättemycket de senaste månaderna (det stannade ju upp ett tag) och jag har tappat mer än hälften på 1,5 år. Jag är glad att jag hade så tjockt hår från början men vilken sorg det är att inte ha det kvar längre... Och så tar det en ännu sämre vändning igen nu... Blir lite tårar emellanåt. Håret är ju en sån stor del av en..
 
Ibland blir jag så trött och ledsen på det här med pcos. Eller ganska ofta. Skulle bara vilja att kroppen  fungerade normalt, utan alla hormonrubbningar som ställer till det med vikt, hår och välmående... 
 
Från och med idag är jag med i en ny 30-dagars utmaning (för tjejer med pcos)och hoppas få en liten kick av det och lite nya recept. Sen i september börjar ett 10-veckors program som jag köpt. Då ingår tips om kost, motion och mental träning. Jag kommer ju aldrig bli fri från det, men med rätt verktyg så kan man dämpa många av symtomen. Tjejen som håller i det bor i Australien. Internet är verkligen en bra uppfinning! 
 
Meya har blivit klippt idag iaf! Välbehövligt för nu var hon långhårig! Och gräsmattan hann jag klippa också innan regnet kom. Nu blir det promenad till mamma för middag. Hoppas på uppehåll.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela