takidasky

Äntligen!

Publicerad 2016-05-02 22:05:19 i Allmänt

På onsdag kommer äntligen hindren att flyttas tillbaka till klubben! Som jag har längtat! Alla mina tidigare planer om när vi skulle debutera har minst sagt skjutits på obestämd tid in i framtiden. Men att få komma igång att träna igen känns himla bra. Vi börjar där. 
 
Senaste veckorna har det varit galet mycket. Jag har varken skött mat eller motion. Det visar sig på vågen nu så det är ännu en sak att ta tag i. Om det fanns en tävling där man tävlade i att gå upp mest på kortast tid skulle jag baske mig vara svår att slå... Tänk om det vore lika lätt åt andra hållet... Jag har varit med i en gratis utmaning nu på nätet för kvinnor med pcos som en tjej i Australien gjort. Även fast jag inte orkat följa programmet har jag lärt mig så mycket mer. Och hur läckert är det inte att från att ha känt sig rätt ensam i allt vara med i en fb-gruppen med över 2000 andra från hela världen som har samma problem och delar med sig av tankar, tips och forskning?! 
 
Så min plan är att börja köra enligt programmet och de recept jag fått genom det. En av de nya sakerna jag lärt mig är att med pcos ska du äta en rejäl frukost. Hon tipsade om att ett alternativ är att börja dagen med en stek!!! Känns ju helt galet, men forskningen visar att en proteinrik frukost är bland det bästa för att få ner insulinet på en jämn nivå och med det få hormonobalansen bättre. Blir så glad när jag får lära mig mer. Det går ju inte att bota, så allt jag kan göra för att det ska bli bättre är guld värt för jag märker ju nu vad de sista veckornas dåliga leverne ställer till det i kroppen för mig. Ja, det är verkligen dags att hitta orken och få en förändring i detta! 
 
Idag hann jag bara hem och vända, ut med hundar och ner på handledarutbildning för Ida. På vägen hem hälsade jag på valparna en snabbis och det är ju alltid lika härligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle lägga mig tidigt idag men nu är klockan redan över tio... Suck, jag som har haft huvudvärk hela dagen för jag sov så dåligt inatt.  Så nu, bums i säng! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela