takidasky

Bästa!

Publicerad 2016-05-14 22:16:00 i Allmänt

Jag älskar den här hunden! Hela hon är ett sprudlande lyckopaket och i träningen känns hon så enkel än så länge. Tänk om jag bara kunde hitta tiden och även agilitysuget så hon fick komma till sin rätt... 
 
Det här tvååriga uppehållet från tävling har inte varit så bra... Jag saknar nästan inte agilityn alls längre och har svårt att hitta den där känslan jag hade förr. När man längtade till nästa träningspass innan man avslutat det man höll på med. När man skannade internet efter nästa övning och studerade filmer, och det mesta av tiden ägnades åt att tänka, prata eller träna agility... Jag är helt övertygad om att agilityberoendet finns nånstans därinne, behöver bara leta lite djupare ett tag.. ;) Förhoppningsvis blir det bättre när jag är klar med terminens pluggande.. 
 
 
Vi har så smått kommit igång med agilityn igen.  Pga jobb och plugg blir det inte så ofta än. Med rc-träningen har vi backat lite och det känns som om vi börjar hitta tillbaka till känslan vi hade när vi slutade i höstas. 
 
Idag provade vi platten och bästa lilla tog den. Första gången tveksamt men sen blev den bara fränare och fränare. Vi gjorde 4 Slalom med bågar och jag tycker att rytmen blir bättre och bättre och ibland gör hon det jättefint. Hon är en diamant, One, väldigt oslipad just nu men det kan bli så bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela