takidasky

Las Vegas och tillbaka i verkligheten

Publicerad 2016-11-26 22:08:00 i Allmänt

Wow vilken drömresa jag hade! Jag är så glad att jag kom iväg och fick uppleva allt och se allt jag gjorde! 
 
Väl hemma i Sverige så var det back to work och plugg direkt och det var riktigt jobbigt med tidsomställningen på 9 timmar. La mig tidigt, vaknade mitt i natten klarvaken... Ja, precis när jag började känna att det vände blev jag sjuk och de senaste dagarna har jag knappt haft nån röst alls. Ungarna har varit fantastiska i skolan och med hundarna har jag fått testa olika metoder vid inkallningar när jag inte kan använda rösten. Nyttigt för oss alla ;) 
 
Men tillbaka till Las Vegas. Vilket galet och samtidigt helroligt ställe! Hotellet vi bodde på hade en egen inomhusnöjespark...  Med 25 karuseller varav TVÅ berg-och-dalbana och dalbanor!  Det var bara att ta hissen till tredje våningen.. galet... jättehärliga hotellrum fick vi och vi trivdes riktigt bra!
 
 
 
 
Och överallt alla dessa spelautomater!  Jag provade lyckan men det slutade att jag förlorade alla fem dollar jag satsade.. 
 
Vi besökte ju den legendariska skylten
 
 
Och fick se staden i dagsljus
 
 
Gillade gamla delen mycket! Den var liksom vacker även i dagsljus.
 
Trumps hotell.... Alla fönster skimrande i guld..
 
 
På kvällen gick jag, sis och Ida längs the strip och kikade in på de större hotellen.
 
 
 
 
 
Venedig... där taket är himmel och gondolerna åker i riktiga kanaler i hotellet..
 
 
Vi köpte svindyra macaroons där..
 
 
Inne på Bellagio var det en jättestor halloween / höstutställning i en jättestor sal. Hästarna var i riktig storlek och det var säkert flera miljoner riktiga växter. Helt otroligt när man börjar tänka på vad det kostar.. 
 
 
 
 
 
I New York-hotellet var delar av staden uppbyggd inuti hotellet!
 
 
 
 
En himla häftig upplevelse!
 
 
 
På lördagen var det mest att packa, äta frukost och åka till flygplatsen. Två fantastiska veckor var slut och jag hade nästan inte haft tid att längta hem efter hundarna! 
 
Hemma i Sverige var det massa snö. Lite kontrast till 25 grader och sol... Men skönt att vara hemma också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela