takidasky

Gävle t&r

Publicerad 2016-09-03 11:29:52 i Allmänt

Igår efter jobbet så åkte jag och One ner till Gävle för att träffa Helena och Sture och lite agilityträning. Länge sen vi sågs sist och det var första gången jag träffade Frank. Vi möttes upp på brukshundklubben och One fick prova balansen med granulat, det har hon ju bara sprungit på vid två tidigare tillfällen i kilafors hundhall.  Men inga problem med underlaget alls! Efter det byggde vi en längre kombination som vi tränade. Så roligt att träna ihop igen och småskruttarna skötte sig bra. One gjorde lite vanliga rookiemisstag, och jag hade som vanligt svårt att säga rätt ord till rätt hinder...
 
One och Sture fick springa och leka lite och de fann varandra på en gång. Så roligt för One att leka lite, mina tanter här hemma befattar sig ju inte så mycket med sånt. 
 
 
Efter träningen köpte vi mat och åkte hem till Helena. Hanna var så gullig och visade mig nästan ALLA sina leksaker på sitt rum. Och Mike, "lilla" gohund,  vi var nog lika glada båda två att ses igen! 
 
På kvällssidan var det dags att tuffa hem till Bollnäs igen! Har verkligen saknat våra träningar ihop, och så roligt att vi båda nu börjar om med en ny!!! Nu jäklar tar vi sikte på en agilitysäsong 2017!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela