takidasky

Trökvecka

Publicerad 2016-09-17 20:35:36 i Allmänt

Veckan började med att jag blev sjuk. Ont i kroppen och feberkänningar, så jobbade måndag men blev hemma tisdag och onsdag. Sov i princip hela tiden och peppar peppar så verkar det ha fungerat bra för sen har jag varit på benen torsdag och fredag och jobbat. I torsdags var det kurs hela dagen så på fredagen blev det ganska många timmar efter ordinarie arbetstid för att hinna ikapp med planering och känna sig lite förberedd för veckan som kommer, iaf början av den. 
 
Idag skulle vi egentligen ha varit i Tierp och tävlat men så blev det inte. Jag har tonvis av plugg att göra, hamnade ju efter när jag tävlade förra helgen, så det var bara att ställa in och ställa om fokus. Och på ett sätt var det nog lika bra med tanke på att vi inte tränat nåt denna vecka heller eftersom jag blev sjuk. Pluggandet kräver ju att jag lägger minst 20 timmar per helg. Jag försöker ju göra lite på veckan också men det blir ibland tight då jag försöker få in mina 45 jobbtimmar där så helgerna blir fria. 
 
Well, jag blev alltså hemma idag och har suttit och pluggat hela dagen förutom på promenader, när jag skjutsade Åse och Kalle till A&H och på eftermiddagen när jag och One åkte upp och tränade en snabbis. 
 
 
Nöjd tjej som var duktig idag. Vi koncentrerade oss på balansen, slalom och A-hindret idag. I slalom körde vi med fokus på ingångarna rakt fram, som hon missade på tävling. A-hindret körde vi med bumpers för att försöka få in stegen och få ett jämnt avslappnat steg över. Balansen började hon med bra träffar, men sen när hon visste vart vi skulle efter, och ökade farten så kom det nån miss som vi kunde ta om och göra rätt på. 
 
Nu står vi inför nästa utmaning, att få till träffarna när farten är så mycket högre. Det märks en stor skillnad efter tävlingen... One har verkligen tänt till på det här med agilityn.  <3 Och vi måste öva på fler balanser!! 
 
Nästa helg åker vi upp till Timrå och tävlar. Sen blir det träning inför kommande säsong då vi ska vara helt startklara och mer samkörda. Alla hinder ska sitta och vara befästa. Bättre sent än aldrig att komma igång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela