takidasky

Mys och tävling

Publicerad 2017-07-23 10:12:00 i Allmänt

Jag hade turen att få med mig Erik på tävlingen i Fagersta. Mysigt med sällskap och jag tror att jag och one var lika glada att få rå om Erik ett helt dygn! 
 
Resan dit började med att det lät illa från ett framhjul, men efter Alfta slutade det och sen har det inte låtit nåt mer. Lite försenade kom vi ändå fram i bra tid och hann sätta upp tältet och dona. Det var himlans varmt. Bläää... 
 
Första loppet gick bra förutom slalom som hon inte satte förrän tredje försöket... Tio fel. Andra loppet blev en disk då hon sprang förbi och sen hoppade hindret bakifrån... Men i det tog hon slalom på första försöket. 
 
Efter tävlingen åkte vi till campingen och checkade in i stugan och gick en sväng med hundarna. Vi kollade på wakeboard och One kunde inte förstå varför hon inte fick bada hon med. 
 
Vi käkade tacobuffe på campingens servering, jättemysigt för hundarna kunde vara med. En trubadur spelade och sjöng. Efter det lämnade vi hundarna i stugan och gick och spelade minigolf. 
 
 
 
Kvällen avslutade vi i stugan med yatzy och kortspel. Eftersom vi inte skulle tävla förrän efter lunch så sov vi tills vi vaknade vid nio, åt frukost i lugn och ro innan vi städade ut och åkte till tävlingen. 
 
I första loppet gick det toppen, noll fel, vinst och andra agilitypinnen bärgad!! Min duktiga skrutta!! 
 
 
Bästa belöningen var ändå att få mysa med Erik..
 
 
I sista loppet tar hon ingången till slalom men går ur efter halva. Vid omtag så går hon ur två sista vid två tillfällen och sen hoppar hon hindret efter så vi tar om och springer ut. Det är väldigt frustrerande för One. Hon vet att vi egentligen inte är klara...
 
Efter det brassade vi hemåt. Det var så himla härligt att ha med Erik. Hoppas han vill följa med fler gånger!!
 
Eller som han sa:
 
E: Tycker du det varit mysigt att jag följde med?
J: ja, jättemysigt!
E: Näe, det gör du inte..
J: Jo, det gör jag visst det!!
E: Näe, du tycker det har varit jätte jätte jätte jättemysigt! 
J: Du har såå rätt! 
<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela