takidasky

Number Two..

Publicerad 2017-06-05 09:56:31 i Allmänt

 
Årets första tävling blev i Häverö. Fyra lopp och ett jättebra arrangemang där allt flöt på bra. 
 
Första loppet var ett agilitylopp där det blev disk. Vi började redan med fel i slalomingången på hinder nr två där det var en sned ingång efter första hopphindret. Samtidigt är slalom ett svagt kort för oss, One har inget vidare drag till det och missar ofta ingången så fort farten blir högre. Vi diskade oss på slutet där de kom från en tunnel med A-hindret rakt fram men de skulle svänga 90-grader och ta ett hopphinder och där flöt hon ut så pass att hon hann runt och tog det bakifrån. Men hon tog båda kontaktfälten på balansen och A-hindret. Balansen var väl ingen superträff men A-hindret var bra. 
 
Andra loppet var hopp. Inget toppenlopp från våran sida men dagens bästa och så bra vi kan prestera just nu. Jag stannade upp henne innan slalom så att hon tog ingången och lite vingligt tog vi oss felfritt hela vägen in i mål. Och det räckte till en andraplats och pinne! Så nu har vi en i varje! 
 
Tredje loppet var agility igen och här blev det ännu en disk. Vi diskade oss efter en raksträcka längs kortsidan där en lång böjd tunnel hade utgången längs med långsidan och ett hopphinder rakt fram men vi skulle svänga snett tillbaka in mot banan och ta ett hinder där. Naturligtvis hoppade hon hindret rakt fram och det tycker jag att hon skulle. Hon drev på så fint själv och sökte hindret. Hon hoppade balansen senare i banan men A-hindret var bra och sen missade hon ingången i slalom där jag provade om hon skulle ta den själv. 
 
Inför fjärde loppet var både One och jag supertrötta. Det började bra men så rev hon sjunde hindret och några hinder senare missade hon slalomingången. Jag tog om från hindret före och diskade oss och sen tog hon slutet bra. 
 
Jag är så mäkta imponerad av min tjej. Så fina saker hon gör med så lite träning. Och jobbar på fast hon är så trött i huvudet. Jag är så glad över henne! 
 
Det verkar ju funka lite det här med att tagga till av att tävla. Har börjat skriva lista över saker som måste tränas. ;) 
 
Ett sammanträffande var att det var prick på dagen vi var i Häverö sist och tävlade, fast fem år senare. Då var det med sky som vann agilityklassen och tog sista pinnen och blev uppflyttad till att bli ren klass 2 hund. Det blev också hennes sista tävling innan operationen. Med andra ord var det den sista tävlingen då jag trodde att vi hade en lång agilitykarriär framför oss... Lilla skruttgumman min. 
 
När vi kom hem var det soffläge för oss båda. Var ju rätt ovant att kliva upp 03.50... 
 
Samåkte med Karin och Helen dit. De gjorde jättefina lopp. Karin vann och kom tvåa och en neslig rivning gjorde att Helen inte vann ett lopp. Så kul att vara några stycken som åker! Senare på dagen kom Helena och Sture också. De plockade också en pinne i hoppklass!! Imorgon bär det av till Bro-håbo för tävling igen. Första tävlingen på hur många år sen som helst som jag och Helena ska samåka igen! Bara det :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela