takidasky

Back to basic

Publicerad 2018-04-20 22:09:00 i Allmänt

På promenaderna nu försöker jag lägga in lite träning av grundlydnad med dogsen. Vi har ju bara gått hela vintern och det är bara så lätt att knata på så.
 
Just nu håller vi på med inkallning och att stanna kvar fast de andra blir inkallade. Såååå svårt tycker One, som gärna vill springa ikapp men även takida och sky kan behöva lite påminnelse i början... Meya tycker att det är så larvigt och under hennes nivå och sitter kvar även fast jag ropar..haha... Så då blir det extra svårt för de andra då jag måste heja på henne en massa. 
 
Börjar bli ganska upptorkat längs vägen vi går oftast men nu längtar vi verkligen till skogen. Tyvärr kommer det dröja ett bra tag innan skidspårsnön är borttinad så vi får nöja oss med bilvägen ett tag till.
 
 
 
I helgen skulle jag egentligen ha varit i Stockholm och firat min 40-årspresent med Linda och Gabrielle men sjukdom gjorde att vi fick ställa in. Så nu har jag satt igång att röja förrådet/klädkammaren. Så jäkla mycket rammel så jag blir gråhårig...Och så svårt att slänga saker. Måste bli bättre på det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela