takidasky

Tävling i Borlänge

Publicerad 2018-08-28 21:22:00 i Allmänt

I söndags brassade vi iväg på agilitytävling i Borlänge. Dubbla hopp och en agility var på menyn och jag tänkte och hoppades att nu jäklar skulle vi väl i alla fall få med oss en pinne hem och äntligen bli uppflyttad i nån av klasserna, helst båda... Men näe. Så gick det inte. Och jag måste erkänna att jag var less efteråt. Men nu när jag tittar på filmerna så känna det inte alls så tråkigt längre. One gör så mycket fint och snart kommer dom där uppflyttningspinnarna trilla in. I agilityloppet gör vi ett av våra bästa lopp. Vi kör som ett team hela vägen. Jag sköter mig hela banan och One kan ju det med då, förutom att hon råkade riva ett hinder. Shit happens. Tror hon kom för nära. Andra loppet kändes jättedåligt eftersom jag redan efter två hinder inte gör min del och hamnar fel. Men i efterhand så kan jag se massa fina saker även där. I sista loppet går det också så bra tills slalom. En tunnel efter blir för mycket så hon struntar i att gå hela. Typ tre gånger. Sen tar hon hela och vi kör klart utan fel. 
 
Just tunnel efter slalom är en svårighet som jag vetat om men inte lagt nån tid på. 
 
Bästa lillskruttan. Å trött efter tävlingen. Snart så kommer även vi få stolpe in. Det måste ju bara slå åt det hållet också nån gång. Vi får se till att hålla i och träna nu. Har hört att det ökar oddsen... haha... ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela