takidasky

Snart halvvägs

Publicerad 2018-02-15 19:53:15 i Allmänt

På söndag har det redan gått fem veckor sedan jag startade programmet. Det har varit fem riktigt bra veckor. Magen har mått bra så gott som hela tiden. Bara ett återfall så det känns verkligen toppen! 
 
Jag har lärt mig en hel del och repeterat ännu mer viktigt att kunna. Det är förvånande att sjukvården har så lite kunskap om PCOS när det ändå drabbar 5-10 % av alla kvinnor. Att deras främsta botemedel fortfarande är p-piller av någon variant som bara maskerar och döljer det till viss eller större  del. Jag började ju med p-piller tidigt pga oregelbunden mens så det var ju vid de perioderna jag slutade som symtomen blossade upp ordentligt. Första gången jag märkte att något var fel var när jag var 20 och slutade med p-pillren. Tror jag gick upp 10-15 kg på bara nån månad men att det avfärdades som dålig karaktär bara typ. Och så gick det i omgångar och det var först när jag var närmare 35 som jag såg ett amerikanskt program där de pratade om pcos som jag förstod att det inte bara var dålig karaktär och lathet jag hade. Min kropp som då inte gick på p-piller, var ett hormonellt kaos. Och återigen blev jag satt på p-piller. 
 
Är så glad nu att jag hittat ett sätt att försöka läka min pcos naturligt även fast det bitvis är himla tungt att inte kunna äta det som många anser vara en del av "vanlig mat". I det avseendet är Facebook fantastiskt. Så lätt att få kontakt med andra som vet hur det är. 
 
Måste dock snart ta kontakt med hälsocentralen snart igen och kolla upp den här tröttheten jag har. Sen i slutet av sommaren har den hängt med. Det är oerhört tröttsamt att inte orka så mycket mer än att jobba på snart ett halvår. Och så jäkla frustrerande. 
 
Dagens middag. Mammas älgfärsbiffar med vitkål och morötter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela