takidasky

10 veckor

Publicerad 2018-01-14 21:49:14 i Allmänt

I helgen har jag påbörjat ett tioveckorsprogram för oss med pcos. Jag önskar att jag var mer pepp än vad jag är, men vet också att det är så här det är just nu. Energinivån är inte på topp. Inte på medel heller. Helst hade jag velat gjort som jag gjorde sist. Strikt itriminspirerad diet. Men magen pallar inte. Shakesen fick jag plocka bort tidigt då sist, och nu när jag provat bars så fixar inte magen det. 
 
Det hade varit så mycket enklare. Men nu provar vi det här. För nåt måste jag fan göra för jag längtar så tillbaka till den jag lyckades bli. När jag för första gången kunde sträcka på mig och känna mig tillfreds med mig själv. Och jag fattar inte hur jag kunde, trots allt jobb och samtida plugg, och trots måendet och pcos, släppa tillbaka mig till det jag nu är. Det som jag var då. Det som jag svor att jag aldrig skulle bli igen. 
 
Inser förstås att det här kommer ta längre tid. Men bara steget att jag börjar vända den här negativa spiralen är fan så mycket mer och bättre än det som var innan. Som har varit under alldeles för lång tid. Så nu kör vi. Nu tar vi tillbaka lite livsglädje och välmående. 
 
 
Frukostrecept som blev middag. Helt okej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela