takidasky

Härliga dagar!

Publicerad 2018-07-28 13:53:00 i Allmänt

I tisdags brassade vi upp till Myssjön, jag och pojkarna och dom svartvita. Eftersom det skulle bli så varmt valde jag att meya fick stanna hemma hos mamma och pappa. Så fick hon ha det lugnt och skönt istället för att släpas runt till tävling i värmen. För våra tre dagar så var bilen lika fullpackad som för tre veckor kändes det som...
 
 
Väl framme var Sky gladast av alla och sprang glädjevarv runt stugan, låg i sängen med pojkarna och gick runt och log bara. På kvällen tog vi ett kvällsdopp och spelade yatzy. På onsdagen gick vi till andra sidan sjön och badade. Vi fick bada vid någras brygga så även hundarna fick vara med till deras stora lycka. I sin iver att komma i hoppade alla tre i från bryggan så nu kan alla det också. 
 
 
 
På eftermiddagen åkte vi till Härnösand och tävlade. Två hopplopp och ett agility. Det blev disk i båda hopploppen men en del fina bitar där. Bland annat så var långhoppet med i alla lopp och riktat utåt från plan med sväng efter och det löste hon fint varje gång.  I första hopploppet var det även en oxer och den tog hon också och det har vi ju aldrig tränat på. I agilityloppet rev hon tyvärr ett annars var loppet jättefint och jag är så nöjd med oss. Fast det hade varit kul med uppflytt förstås. Lite smått less på klass 1 nu... Vi vann iaf klassen så pojkarna var glada. Och vi med förstås. One var så lycklig över att få ha grabbarna 24 timmar om dygnet i några dagar. 
 
 
 
 
Vi avslutade kvällen med en sen middag och brassade hem till stugan igen. På torsdagen sov vi länge och pojkarna badade medan jag städade. Vi käkade en sen lunch innan vi vände kosan mot Hälsingland igen. Det var trist att åka hem men skönt att komma hem till mitt svala hus. Är så tacksam för min luftvärmepump när det är så varmt som nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela