takidasky

Kaos

Publicerad 2018-07-31 23:03:00 i Allmänt

Åkte för att vattentraska hundarna ikväll. Var nästan 10 pers vid och runt bron och hundarna tyckte det var jättekul och blev helt vilda när de såg folket och vattnet. Meya fick stanna i bilen medan jag började gå med dom andra tre. Det var mitt första misstag, att ta alla tre. One stretade på och tävlade. Takida ylade och hade sig. Och för Sky var det för strömt så jag vågade inte snedbelasta bogen så, så jag band fast henne och fortsatte gå med dom andra. Misstag nummer två. Då kom det en tjej som ville hälsa, jättegullig tyckte hundarna och lät ännu mer och drog ännu mer. One gick knappt att nå utan hon var helt fokuserad att komma i nånstans och kunna simma. Efter några vändor tröttnade sky och bet av kopplet. Band ihop det så jag kunde ta nån vända till. Vid det laget var jag helt blöt hela shortsen. När jag sätter in dom i bilen får meya följa med och känna på vattnet. Misstag nummer tre. Hon går i litegrann och sen upp och sen skiter hon på bron. Mitt framför tjejen som tyckte hon var gullig. När jag tar upp det så är det hål i bajspåsen. Alltså jag orkar inte. 
 
Note to myself:
 
Åk bara med en hund.
Åk när det är folktomt.
Bind inte fast Sky. 
Lämna Meya hemma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela