takidasky

Renovering

Publicerad 2018-11-07 19:35:54 i Allmänt

När jag flyttade in för snart 13 år sen renoverade jag alla ytskikt i hela huset utom badrummet. Nu börjar ju allting bli rätt slitet och det har varit dags länge att göra nåt. Men varken tid eller inspiration har funnits men i helgen som var så kom jag äntligen till skott med gula rummet. Insåg att om jag skulle vänta på inspirationen så skulle det aldrig bli av... 
 
Slängde ut Meyas säng, skruvade ner och slängde ut garderoben efter att ha tömt den. Tömde byrån och fick ut den ur rummet så jag kunde börja riva bort klickgolvet. Hade nån slags tanke att jag kanske kunde ha kvar plastmattan därunder men nej. Nej. Nej. Den var gräsligare än jag mindes och dessutom hade plastfoamet under klickgolvet lämnat märken överallt efter stämplar. 
 
Efter det var det dags att ge sig på tapeterna. Inte det lättaste men med hjälp av farmors gamla stekspade så gick det lättare.
 
Min ständiga följeslagare var med under varje steg...
 
 
 
 
Sen tog helgen slut så nu får jag fortsätta igen nästa helg. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Finns inte energi tyvärr att köra på som jag skulle vilja.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela