takidasky

And she´s all mine, my magic friend!

Publicerad 2011-08-23 20:36:00 i Allmänt

Plötsligt händer det, och så stod jag där och tränade lydnad med Sky och Takida. Takida var lyrisk och Sky tyckte nog det var rätt roligt hon med..;)

Och jag tyckte faktiskt att det var riktigt skoj jag med...:)

Takida har inte kört nån lydnad sen december förra året då vi tog LP3. Visst har vi kört fjärr och lite annat då och då i vardagsrummet men ingen planerad träning har det blivit. Dagens träning var inte heller särskilt planerad, jag bestämde mig för vad vi skulle köra på promenaden dit.. Vi tränade kon och- rutskick och byggde upp det så att jag kunde avsluta med ett kortare konskick och sedan skicka vidare till rutan. Även inkallning med ställande och läggande fick sig en genomkörare samt metallapporteringen.

Sky och jag har ju försökt lite lydnad då och då, med långa pausar emellan... Idag tränade vi bara lite ff, även fast det är det vi behöver träna mest...körde läggande, ställande, inkallning och apportering. Jag introducerade oxå rutan och körde några skick, och hon sprang ut med full fart! Transporterna och ff är ju som sagt inge bra alls men i övrigt var hon duktig idag. Visst har vi massa kvar att träna på, framför allt stadga och uthållighet, samt att kroppskontrollen inte är den bästa..

I övrigt har jag satt igång ett slalomprojekt med Sky här hemma med rustaslalomet. VI har kört två korta pass igår och två idag. Målet är att hon ska bli säkrare på slalom och få en bättre kroppskontroll. Och då måste hon förfina sin teknik litegrann...det går segt, men ibland sätter hon ett slalom som ger mig rysningar. Och nästa gång hoppar hon över nån port här och därför att hon inte styr över kroppen som hon behöver. Önskar jag hade egna bågar att använda mig av..för att hjälpa henne bättre. Samtidigt har hon senaste gångerna hoppat över eller under bågarna på klubben så det hela handlar nog mer om att hon måste få kontroll över sin kropp...med eller utan bågar...

Takida - min guldklimp!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela