takidasky

Wer bremst, verliert!

Publicerad 2011-08-09 00:34:35 i Allmänt

Den som bromsar, förlorar....

Det österrikiska landslagets "slogan"

Som tur är har jag kunnat läsa mig till översättningen i
fundera. Min tyska är ju inte så bra, trots 6 års studier. Men om man egentligen kan kalla det studier, det vet jag inte...jag och Maja skolkade hej vilt från tyskalektionerna. Vi fattade ju ändå ingenting och både hon och jag var ju vana att vi hängde med rätt bra i skolan i övrigt så det blev väl en lätt utväg. Sista halvåret fick vi ett 5 cm tjockt kompendium med grunderna i tyskan. Vi var superambitiösa och pluggade och försökte, ända tills vi upptäckte att tyskafröken hade kopierat med facit längst bak...ja, efter det tränade vi på kopiering bara...;/

Idag kan jag säga att jag ångrar mig, jag skulle verkligen kunna mer tyska.

Men jag kunde faktiskt göra mig lite förstådd på Silas-kursen!

En gång när det blev fel så sa jag:

-
Scheisse!

Och efter lunchen sista kursdagen så sa jag till Silas:

-Kannst du nicht nächtes yahre zuruckkommen, bitte?

Och sen fixade ju Camilla och Gudrun det, och bokade in Silas nästa år igen! Och ni anar inte hur glad jag är att jag kommer få träffa denna otroliga agilitymänniska igen! Det är helt klart det bästa som skett under 2011, och jag är övertygad om att det kommer bli 2012 års höjdpunkt oxå!

Och när jag nån vecka efter kursen läste orden "Wer bremst, verliert" i fundera så kände jag att dom orden ska jag ta till mig, och försöka anamma i all agilityträning framöver. Det blir ju inte enklare än så, den som bromsar kommer att förlora!

Jag är långt ifrån där, tro mig, det vet jag, men som ordspråket säger, det är inte målet utan resan som är det viktiga...det börjar hända saker i mitt tänk och jag är så himla glad för det. Mer och mer börjar jag hitta hur jag vill köra agility. Vi kommer ha mycket skoj framför oss, jag, Takida och Sky!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-08-09 06:51:29

Yiiiihaaaa - vad jag gillade det här inlägget! Anamma ordspråket "Wer bremst, verliert!" och lägg till Lisa Fricks älskade "VOLLGAS!!!" så blir ni livsfarliga.



Kram, Camilla

Postat av: Sickan

Publicerad 2011-08-09 08:57:20

Härligt inlägg och helt rätt inställning! Hoppas nu bara att Silas verkligen står vid sitt ord och kommer tillbaka till Sverige 2012! Kram:-)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-08-10 01:53:49

VOLLGAS!! Det ska jag ta till mig, Takida har ju redan anammat det...;) ja, jag hoppas verkligen att Silas kommer tillbaka! Annars får det bli en roadtrip t Tyskland...;D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela