takidasky

Mitt lilla yrväder...

Publicerad 2011-12-13 22:41:31 i Allmänt

Igår fyllde Skyan hela två år!

Några av de som har syskonen skrev på fejjan att tiden hade gått fort...

Hmm, själv tycker jag att dom här två åren har varat mycket längre än bara två år....jag minns knappt livet före Skys intåg....hehe...;)

Kan konstatera att livet tedde sig mycket lugnare då....fast nu måste jag säga att livet är rätt lugnt oxå. Hon har lugnat ner sig betydligt lilla damen i vardagen, men behållt intensiteten i träning - precis som jag vill ha det!

Hörde Cesar Milan en gång säga att man får inte den hunden man vill ha - utan den man behöver. Och vad väl det stämmer!


Inka
- förde tillbaka hunderiet i mitt liv igen efter fem års hundlöshet. Jag som hade så gott som bestämt mig för att aldrig mer ha hund så att jag skulle slippa smärtan av att förlora den.


Meya
 - gav mig hundträningen. Hon förde mig till kurs hos Malin för sex år sedan och sedan vidare till brukshundklubben där jag blev engagerad i styrelsen och utbildad instruktör. Inte minst gjorde hon att jag lärde känna Helena och massa annat folk jag inte vill vara utan.


Takida
- gav och fortsätter att ge mig allt. Hon har gett och ger mig agilityn, lydnaden, vallningen och genom det gjort att jag lärt känna ännu fler jag inte skulle vilja vara utan i livet, framför allt Kerstin. Jag är där jag är - tack vare henne!


Sky
- hon skakade om min värld rejält i början. Skenade in i mitt liv med dunder och brak och har fått mig att vrida och vända på mig själv för att få saker och ting att fungera och genom det gett mig en otrolig resa i mig själv i hunderiet. Framöver kommer hon vara den som kommer att fortsätta ge mig utmaningar och få mig att pressa mig själv till att bli bättre.

- och det är precis vad jag behöver, igår, idag och imorgon.



Min fina fina tokstolla!


"I know that I've got issues
But you're pretty messed up too

Either way, I found out I'm nothing without you
 
'Cause we belong together now, yeah

'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
 
You got a piece of me
And honestly,

My life would suck without you"


BIG TIME!!!!!

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-12-15 01:06:45

Hm, en intressant tanke. Måste ta med mig den till min blogg.



Ett stort grattis till Sky! Vilken tur att hon hittade dig!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-12-20 19:27:10

Grattis i efterskott till fina Sky! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela