takidasky

KLARA FÖR SM!!!!

Publicerad 2011-02-28 20:42:04 i Allmänt

SM-KLARA SM-KLARA SM-KLARA!!!! I helgen var jag och Takida iväg till Hudik för en 2-dagarstävling. Upplägget var kanon med dubbla lopp i båda klasserna. Jag hoppades och hoppades att vi skulle räcka hela vägen fram och ta den där sista SM-pinnen i agilityklassen…Och jag behövde inte hoppas och vänta så länge, bara till första loppet där vi satte en nolla. Lite småmissar av mig som gjorde att vi tappade lite tid så jag vågade inte ta ut nåt förrän resultatlistorna kom upp. Vi hamnade på en tredjeplats och så var vi KLARA FÖR SM!!!!! Ja, jag kan säga att tårarna var inte långt borta när jag ringde till Helena för att berätta…;) I den andra agilityklassen och första hopploppet infann sig en helt fantastisk känsla! Det har nästan aldrig känts så bra efter ett lopp som det gjorde då, framför allt i agilityloppet. Tyvärr petade hon ner en bom i vardera klass (och satte en tass på långhoppet i hopploppet) så vi hamnade långt ner på listorna i det starka startfältet som var. Men vi satte två riktigt bra tider i dom loppen (ja, dom snabbaste tiderna ;) om man får skryta lite..) och det känns inte som om hon vinner nån tid när hon river utan att hon lika gärna hade kunnat tagit hindrena på samma tid som hon gjorde nu. I sista loppet för dagen gjorde vi en nolla, men en riktigt vinglig sådan, jag var alldeles för seg och var sååå sen i handlingen så det var skamligt…. Vi kom väl hem runt 22-tiden och det var bara att kasta sig i säng för att kliva upp halv sex på söndagen. Första loppet var riktigt dåligt av oss båda och resulterade i helgens första disk. I andra agilityloppet blev det en nolla och en femteplats. I det tredje blev det en disk igen, men en som bjöd på leenden…;) Efter en kort tunnel skulle vi svänga höger till en annan tunnel, problemet var att jag inte fångade upp henne efter den korta tunneln och att slalomet stod rakt fram när hon kom ut från tunneln. Så jag springer åt höger och ropar genom, och Takida, ja, hon svänger åt vänster, sätter slalomingången, och kör JÄRNET i 10 pinnar innan hon ens märker att jag inte är med….inte så kul egentligen med en disk men hon ser för himla härlig ut i alla fall…;) Jag samåkte med Alex pappa och Floyd skulle inte köra sista loppet. Jag hade startnr 58 och med både small och medium före det så kändes det som om det var rätt mättat så vi skippade sista loppet och åkte hem istället. Både jag och Takida var lite trötta…. Efter att ha hämtat hem alla dom andra hundarna så blev det sängen riktigt tidigt, före 22!! Minns inte när det hände sist om jag ska vara ärlig…men det var behövligt….! Grattis till Malin och Wiola som också blev SM-klara i helgen!!!! Och till alla andra smurfars fina resultat i helgen! Här kommer alla odiskade lopp:

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-02-28 23:03:08

GRATTIS ANNIKA!!! Så jäkla grymma ni är! Jag hoppas att Era kommer att bli lika snabb som Takida inne på plan. Hon är riktigt bra tränad så ta åt det av berömmet! Helt underbart att se!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-01 08:48:33

Vilka härliga lopp!!! Ni är verkligen på G nu :) Tänk när ni fått ordning på dom där små missarna..ojoj...ska bli spännande att se hur erat 2011 kommer att bli. Ja tänker följa det från första parkett hihi ;) ;) Bra jobbat av dig med Annika!!!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-01 12:51:22

Grattis igen, så himla superbra!!

Postat av: Sofia o Tia

Publicerad 2011-03-02 09:56:18

Jag tror inte du förstår hur himla häftigt det är att se era lopp. I mina ögon är ni det bästa ekipage som någonsin startat :) Jag är så imponerad. Verkligen jättekul att ni ska tävla SM. Kram från mig och Tia

Postat av: Annika m Takida o Sky

Publicerad 2011-03-02 21:59:46

Tack snälla ni för era kommentarer!! :D Det värmer ska ni veta!!! Ja, hon är en riktig pärla min lilla tjej..;)<3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela