takidasky

Springa med fart eller springa med hjärna? Jag väljer hjärnan just nu...

Publicerad 2011-06-25 22:33:30 i Allmänt

Idag har Sky fått två agilitypass, båda med fokus på slalom i fart. Första passet gick väl sådär, hon tog det ibland och andra gånger så samlar hon inte ihop sig tillräckligt utan hoppar över nån port i mitten. Vi tränade oxå lite lydnad innan vi åkte hem...Måste verkligen ta tag i fria följet nu, hon kan ju alla andra moment så bra i ettan nu...

men ikväll gick det bättre, när jag och Helena var upp och tränade. Då tog hon slalomet fint de allra flesta gångerna och verkligen tänkte när hon körde. Även lika på kontaktfälten. Istället drog hon ner på farten under banan, vilket i sig kanske inte är jättekul, men jag tänker inte bry mig i det. Jag vet att hon har fart och det viktigaste nu är att hon har hjärnan med sig istället...;)

Takida fick köra oxå, med henne passade jag på att pressa henne att stå kvar på kontaktfälten fast jag sprang vidare. Så nu är det trötta nöjda tjejer här hemma.

Imorgon ska jag på auktion med Åse och Johanna, mysigt! Hoppas på att hitta något fint fynd till hemmet nu när jag ska börja göra om.

Ikväll har jag hunnit med att klippa gräset oxå, skönt! Det är mycket som ska fixas här hemma nu...

-vedboa ska målas
-fönster ska målas
-häcken ska klippas
-gammelveden ska in i vedboa och sen ska pallarna medmonteras och köras till tippen
-röja bort gamla rötter där häcken varit och så nytt gräs
-staket målas och sättas upp
-garaget röjas
-förråden röjas
-riva väggen mellan förråden
-isolera väggen
-vardagsrummet plockas ut och nyinredas
-måla om toan och köket
-badrummet ska renoveras
-gå igenom och slänga allt rammel i huset
-bygga nya bord till hundgården
-slipa golvet på uteplatsen och måla

Börjar förstå det där med att man oftast är två som köper hus tillsammans....allt blir så mycket lättare då...;)

Missade torsdagens Criminal minds oxå, så nu måste jag vara uppe sent imorgon kväll och se reprisen...man kan ju inte missa veckans höjdpunkt - Shemar Moore....;)

Kommentarer

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-06-26 08:42:28

Halloj! TACK för grattis! Nu ska det bli pepp & målinriktad träning;) Gratulerar själv till SM-debuten & även Sky´s debut!!! Sedan när ni får allt & stämma så blir ni ordentligt farliga på tävlingsbanan:) Heja er! Kram från oss

Postat av: Liza

Publicerad 2011-06-27 13:19:42

Criminal minds är det enda som jag tittar på på teve. Men nu var det ju säsongsavslutning :(

Och vad kommer att hända, vem (om någon) kommer att sluta? Tänk om det blir Derek Morgan... Värsta cliffhanger liksom.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela