takidasky

Invallning av sommartiden!

Publicerad 2011-03-27 23:39:17 i Allmänt

Idag började vi sommartiden med att åka och valla i Järvsö med Kerstin, Jossan och Sussie. Jag var laddad till tänderna att få köra lite, särskilt när båda hundarna gick så fint sist. Att kerstin och Jossan skulle ha sina små med oxå förgyllde ju aktiviteten lite extra..:D

Med Takida hann jag bara in en gång. Vi hade bara två timmar på oss och jag prioriterade att gå in två vändor med Sky. Takida var i alla fall himla duktig. Vi dammade av lite grunder och sen gjorde vi några delningar och hon gjorde dom så fint!!! Duktiga duktiga tjej!! Längtar tills vi kan vara ute och valla och hoppas att pappa går med på att ha får därhemma. Skulle vara riktigt kul att starta några IK1 i sommar!!

Så pappa, om du läser detta: SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!! ;)

Ja, och sen var det då dags för Sky. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Ett stort jäkla bakslag är nog det enda raka. Usch, ingenting funkade. Fan lyste ur ögonen på henne hela tiden och det hela blev en stor maktkamp kändes det som. Hon gjorde några fina fösningar ska jag väl tillägga men annars var det katastrof. Fick bra hjälp av dom andra tjejerna men BLÄ va trist det var.

jag tror oxå att det känns så här därför att det var så länge sen vi hade ett bakslag, Sky och jag. Dom senaste månaderna har allt bara gått framåt och bättre och bättre. Ja, jag vet att bakslag kommer då och då, och det kommer fortsätta bli så...men idag var det riktigt tufft att ta det, om jag ska va ärlig. Man vänjer sig fort vid när det går bra. Jag vet att nu är det nya tag som gäller, och nästa gång är en ny möjlighet.

Efter vallningen åkte jag till jobbet, var tvungen att skriva klart skriftliga omdömen som jag inte hunnit med eftersom jag var sjuk. Var ut och rastade hundarna en gång och efter det måste Sky ha tyckt att det blev himla tråkigt att sitta i bilen, för när jag kom ut 45 minuter senare så hade hon roat sig med att bita loss skumgummi-bitar från madrassen....Och Sky som har varit så duktig och inte bitit sönder nåt på så länge. Nä, jag tror inte att hon hade sin bästa dag idag....

Sky - nöjd ändå...


Takida


Jejja


Cap


Tyne


Kerstins Yazz






Jossans Yim


Jossans Yackie





Förstår ni varför jag blev kär i henne när hon var 3 veckor?

När jag var klar på jobbet åkte jag förbi Kerstin en snabbis och hundarna fick´leka lite. Sky var riktigt duktig att leka med lilla Yazz :)! Helt plötsligt var lilltjejen S T O R?!


Sky mjukstartade...det såg inte ut som hon lärde honom några hyss,
men lite annat smått och gott.

Viktiga saker att nosa på..

Snygg svansföring...

Jaja, vänta ni bara, hyssen kanske ingår i lektion 2...;)





Tack tjejer för en som alltid trevlig stund!!

Kommentarer

Postat av: jossa och Jejja

Publicerad 2011-03-31 10:51:08

Vilka fina kort det blev =)! Sky va ju jätte duktig och fösa. Resten fixar ni nästa gång. man måste ha bakslag ibland för att få känna hur jävla kul de är när det går bra =).

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela