takidasky

Sky är på G!

Publicerad 2011-05-08 20:54:34 i Allmänt

Måste ju oxå skriva och berätta om Sky! Hon går från klarhet till klarhet nu känns det som, men oj vad mycket vi har kvar att träna på innan vi är startklara!!

Igår träffades jag och Sofia uppe på klubben och tränade lite på eftermiddagen, och jag och Sky fokuserade på slalom och kontaktfält. Med bågar gick det hur bra som helst för det mesta, hon söker ingången själv mycket. Kontaktfälten börjar oxå sitta fint, i alla fall på balansen. På A-hindret kan hon hoppa av efter att hon gått ända ner.

Efter vi hade kört slalom tog vi av bågarna så att Ninja kunde köra. Efteråt tänkte jag, att jag provar med Sky jag med. Men se, det gick inte alls. Hon förstod inte alls vad slalom var då... Jag satte på henne kopplet och så körde jag koppelmetoden på 8 pinnars. Det tog en fem-sex försök men sen började hon tänka och började förstå vad hon skulle göra. Jag tror att det är viktigt att jag varvar lite nu med det eftersom det känns som om hon med bågarna inte riktigt kopplar på hjärnan utan mest går på autopilot.

Med hjälp av Sofia så fick hon oxå prova gungan några gånger. Hon tycker att det är läskigt när det rör sig, men hon VILL upp på den och laddar som tusan för att komma fram för att trampa.

Ikväll var jag upp en sväng till klubben, gick i skogen med alla hundarna och sen fick Sky träna slalom och kontaktfält igen och Takida fick träna bordet i fart.

Och nu hade det hänt saker. Jag kunde plocka bort bågarna en efter en och till slut bara ha en på vardera kant. Och duktiga lilltjejen tog slalomet ändå!! Visst blev det fel nån gång, men nu var det ingen fråga om vad slalom var i alla fall.

Sky älskar verkligen agility. Hon älskar det så mycket att efter ett tag så vill hon varken ha leksak eller godis, hon vill bara göra det igen...och igen...och igen...

Hon är på G, min lillskrutta!


Foto: Nathalie Ädel

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-05-09 12:32:20

Ha, ha, ja visst är det bedårande att man inte kan belöna dem! Jag har dock utnyttjat denna galenskap när jag tränade in gungan som Era inte gillade. Han fick leksaken slängd framför gungan så att han tog den på nedfarten och direkt skickade jag in honom i en kort tunnel som stod nära efter gungan. Vips så är gungan inte ett problem! ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela