takidasky

Lydnadsträning!

Publicerad 2011-10-13 22:22:31 i Allmänt

Ikväll hände nåt ovanligt - jag och hundarna tränade lite lydnad efter skogspromenaden!

Med Takida tränade jag lite ff och rutan. Hon var alldeles för het vilket resulterade i lite ljud. Inte bra. Jag gjorde så att jag bröt varje gång, men ärligt talat tror jag inte att hon kopplar ihop det. Jag tror att den bästa medicinen är att träna mer, så att det inte blir så förbaskat roligt varje gång... Så det är väl upp till mig att ta mig i kragen och träna det oftare... Kanske blir lite oftare nu när agilityn går mot vinteruppehållet...

Sky fick köra ff. Jag fick bekräftat att den knapp jag trodde att jag hittat fungerar!! Wiihoo! Men det kommer krävas mycket träning innan hon orkar hålla fokus i ett helt moment. MEN vi är på gång och det känns skitkul!!

Vi körde läggande, inkallning, ställande och apportering. I apporteringen har hon jättesvårt att sitta still i själva gripandet utan hoppar till. Hon har oxå svårt att vänta på loss-kommandot utan vill gärna spotta ut den när jag börjar böja mig ner för att ta den. Men vi har kommit långt ändå. Det var inte så länge sen som hon tog apporten och sprang iväg med den....;)

Sky fick oxå prova köra rutan och W O W!!!!! Hon fullkomligt ä l s k a r rutan! Hon var så laddad att hon tjöt när vi skullle gå och ställa upp. Hmmm, inte bra men hon är tyst i själva momentet. På sedvanligt Sky-vis så öste hon hon iväg på kommandot, tvärnitade på mitt "stanna-kommando" de gånger jag stannade henne, kastade sig över leksaken och kom springandes med den till mig för att leka.
Duktiga gofia!!!
Visserligen har hon inte helt förstått det där med konerna och vart hon ska springa än, men för att vara andra träningspasset så var det i mina ögon helt lysande!

Läste på
Malins blogg att hon håller på med vittring för fullt. Ska baske mig sätta igång jag oxå...det är ju snart ett år sen Takida gjorde en vittring senast och lilla skrutt har ju aldrig gjort det...

Men nu sängen - så skönt med fredag imorgon!!!




jag erkänner - liiite kul är det allt med lydnad...;)

Nu ska jag kolla upp dom nya reglerna som kommer gälla från årsskiftet, skulle väl vara typiskt mig att träna in nåt som blir borttaget annars....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela