takidasky

Låååångfredag!

Publicerad 2012-04-06 19:09:27 i Allmänt

På många sätt känns den här dagen som riktigt lååååång! Jag har hunnit med så mycket och än är inte dagen slut!

Började förstås med min efterlängtade sovmorgon! Det finns inget bättre än att få sova tills man känner sig utvilad. Jag har gett upp hoppet om att jag nån gång kommer att vakna och vara pigg, men utvilad är helt okej det med...;)

På nyheterna hade dom ju sagt att det kunde komma snö under natten så det var knappt att jag vågade titta ut i morse, men solen sken, och även fast det fortfarade var kallt i luften så kände man att det skulle bli en toppendag!

Gav hundarna mat, gjorde mig iordning och stack upp på klubben för ett agilitypass med mina svartvita! Takida fick köra en lättare övning, ett till U med lite träning på fel tunnelingång emellanåt. Idag fick hon oxå köra slalom och prova på alla klätterhindren. Kontaktfälten satt fint, men dom var ju oxå väldigt oprovocerade...

Tjuvstarter var ett problem idag oxå...ja, jag säger då det.....;)

Sky fick träna att lyssna på vad jag sa, eller hinderdiskriminering som det heter på finare svenska. Vi är på rätt väg kan jag väl säga. Vi tränade oxå på fel tunnelingång, något som vi knappt har tränat på alls, och med Sky måste jag prata mer med än vad jag behöver med Takida. När jag var tyst och bara vred kroppen så var det pang på rakt fram - varje gång.

Mer träning med andra ord!

Satte oxå ihop en bana med alla klätterhindren, svåra slalomingångar och en del självständighet i Ut-kommandot. Och hon gick så bra, så bra lilla skruttan! Träningarna med Sky är så fruktansvärt roliga nu!!!

Efter två timmar på klubben, en del pratpauser och vilostunder så åkte jag hem, lagade lunch och tog sen en långprommis runt Rasslena med alla hundarna. Var ute i nästan 1.5 timmar så när jag kom hem hann jag inte ens byta om innan det var dags att kila över till grannen för lekar och umgås lite.

Ungarna hade haft skattjakt och alla hittade sina påskägg. Min käre far hittade jag så här:



Say no more lixom.....;)

Dagens höjdpunkt var äggkastartävlingen och jag hade den här snyggingen i mitt lag:



Tyvärr så vann vi inte, men vi var riktigt riktigt nära. Istället fick jag äggslafs över hela byxorna och skorna...

Efter några timmar hos grannen åkte jag och mamma till Kilafors och tände ljus på morbror Ronnys grav. Två år har det gått sedan han gick bort. Det är fortfarande så tomt. Särskilt såna här dagar, när man vet hur mycket han tyckte om påsken och påskägg framför allt.

Jag hoppas dom har riktigt STORA påskägg i himlen. <3

På vägen hem handlade jag en plocksallad på Prixan - dom har sån god salladsbuffé där!!

Kvällen får bli lugn med lite plockande här hemma. Och så ska jag se ikapp dom sista tre avsnitten av Ponnyakuten som jag har missat.

GLAD PÅSK alla ni goa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela