takidasky

Sköna söndag!

Publicerad 2013-03-03 21:47:16 i Allmänt

Idag har vi haft en riktigt bra dag! Jag och hundarna tog en promenad till mamma och pappa. Solen sken och jag plockade fram vårskorna dagen till ära. Sååå nöjd med mitt köp, som jag gjorde på rean i höstas. Ett par vattentäta snygga och riktigt sköna halvkängor. På vägen dit såg vi lite av förödelsen efter nattens stormvindar. På en lada ute på en åker några hundra meter härifrån hade taket blåst av och det låg plåt lite här och var på åkern.
 
När jag kom fram till mamma tog jag och Sky oss en runda i skidspåren, som inte längre var några spår för stormen hade blåst igen dom oxå. Men vi strävade på. Hoppade ut några rådjur framför oss. Så skönt det är att ha en viltren hund! Efter skidturen bjöd mamma på lunch och medan vi åt så lekte Sky och Selma järnet. Det är så härligt att titta på för dom kommer så bra överens. Har inte sett Sky leka så med någon tidigare. Med brorsan Mike är det mer hardcore och med mina hundar så blir det inte så jättemycket lek, trökmånsarna. Men med Selma så blir Sky som en storasyster. Vet inte hur jag ska förklara det..
Men titta på uttrycken i ögonen...
 
 
När vi skulle gå hem så följde mamma med oss en bit på vägen. Goa Inka blev så glad när mamma kom med så hon skällde och hoppade runt som värsta unghunden...;)
 
På eftermiddagen kom mamma och pappa hit för att hjälpa mig sätta upp nya tv-antennen. Tjohoo! Så nu har jag äntligen kanaler igen!!! Lycka!!
 
Jag bjöd på fika som avslutning och Sky passade på att fjäska in sig hos pappa, i hopp om en godbit.. hon vet ju hur man ska charma sin omgivning...;)
 
 
Imorgon ska vi till Gävle, har tid hos Ann med hundarna och sen ska vi hälsa på Helena och kolla in nya lyan!! Ska bli så kul!!!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-03-04 19:32:30

Saknar er redan!!!!! <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela