takidasky

Äntligen!

Publicerad 2015-07-27 00:42:43 i Allmänt

Äntligen äntligen äntligen! 
 
I lördags sammanstrålade jag och One med Helena och Mike på klubben för lite agilityträning. Kan inte minnas senast vi tränade tillsammans! 
 
One fick börja med slalom och efter några reps så började hon fatta idén! Så nu längtar jag till att det blir bättre väder så att vi kan pula på mer med det!
 
Vi körde också en del av en bana, där Helena och Mike körde hela på olika sätt. Han går riktigt fint Mike! Stora framsteg sen jag sist såg honom!! 
 
One fick lite problem med ett framförbyte där jag var tvungen att börja röra mig från hindret. Så det måste vi träna på, att gå på handen. Men för att vara hennes femte träning så var hon jätteduktig. Det är ju helt och hållet upp till mig att lära upp henne! 
 
Det var till och med så att jag satte mig och kikade på tävlingar när jag kom hem men insåg att debuten nog får vänta till nästa år... vi kommer inte hinna lära in allt som behövs. Och jag har lovat mig själv att inte stressa på något. Alla hinder ska läras in, vi ska bli samspelta och hennes runnings ska sitta. Och som det är nu så är vi ju fortfarande på mattnivå. Bara allt det här regnandet kunde ta slut så vi kunde nöta på lite mer...
 
Nu är det ju bara tre veckor kvar tills jag börjar jobba och sista veckan kommer vi/jag vaea upptagen med annat så får hoppas på finväder de nästkommande veckorna! Eller iaf uppehåll..
 
Men riktigt roligt att för en stund vara tillbaka till förr, på klubben med Helena!! 
 
 
Och så här trött och nöjd var hon efteråt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela