takidasky

Rc hit och dit!

Publicerad 2015-09-02 17:14:05 i Allmänt

Oj vad det svänger i rc-träningen!  Har haft några riktigt bra pass och nåt som fått mig att undra som bara den. Såna gånger är det bra med supersnabb feedback så att man får tankarna på rätt ställe igen! Nu har vi kommit så långt att vi börjat ta bort mattan och byta ut MMen mot leksak så självklart blir det svårare. 
 
One har ändå tagit förändringarna riktigt bra och jag behöver ibland påminna mig om att jag har blivit rejält bortskämd av henne så här i början. Träffprocenten har varit superbra, och nu med mer utmaningar så är det ju inte konstigt att den går ner.. 
 
Hon springer fortfarande inte för fullt på balansen men när hon väl tar ut stegen så får hon nästan alltid in kanonträffar. Det går helt klart framåt och jag är glad att hon anpassar farten till vad hon klarar av, hon har inte helt klart för sig var alla tassarna är för det mesta.. men de senaste passen upplever jag att hon haft bättre koll på fotarbetet. Så med mer säkerhet på hindret tror jag att även farten kommer. 
 
Igår gjorde vi ett riktigt bra pass!! Längtar så till nästa gång men nu kommer det att dröja ett par dagar. Är så anti allt regnande. Det förstör ju liksom träningsmöjligheterna... 
 
 
Rc-träningen är ju rätt krävande och många gånger känner jag att One är för trött för att träna något annat efteråt så den övriga agilityträningen ligger lite på is just nu.. tur vi har en hel vinter att träna in allt på! 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela