takidasky

Personligheter..

Publicerad 2016-04-30 17:04:59 i Allmänt

Idag fick jag vara valpvakt när pappa var iväg på hästtävling och mamma sov. Förutom att jag glömde bort stekpannan på plattan när jag gosade med valparna och brandvarnaren satte igång, så jag fick slita ner den och springa ut på bron med den så gick det ju bra. Mamma vaknade i alla fall inte. Som tur var. Valparna tog det med ro. Som tur var. 
 
Satte upp en hage av kompostgaller och tog ut valparna en kortis i finvädret. Det var andra gången de var ute och min mörka favorit var jätteförbannad på att det var kompostgaller i vägen för hennes framfart. Första gången var de lös på gräsmattan men nu när jag var själv vågade jag inte chansa..
 
Efter utevistelsen sov de gott, och det var då jag passade på att testa om brandvarnaren fungerade... När de vaknat så blev det mys och mat. Och sen var jag tvungen att åka hem till mina egna fyrbenta. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela