takidasky

One

Publicerad 2021-03-18 22:24:32 i Allmänt

För lite drygt en vecka sedan kastrerade jag One. Hon blev ner och mer påverkad av löopen och i höstas var det riktigt illa. Hon blev inte ens glad när vi fick främmande eller när pojkarna kom. 
 
Efter mycket velande, mest att komma över mina egna rädslor och sortera känslorna så gjorde jag slag i saken när det blev klart att vi skulle ha distansundervisning veckan efter sportlovet. Ett mer tajmat tillfälle skulle knappast dyka upp där jag kan vara hemma med henne i 2 veckor så nu körde vi. 
 
Operationen gick jättebra och hon har varit jättepigg och opåverkad av den egentligen sen dag 2. Det har varit en pärs att ha henne stilla, om jag säger så. 
 
Nu tar vi stygnen i början av nästa vecka och då kan jag slappna av lite mer och så kan vi påbörja uppbyggnadsträningen. Åre hundrehab har ju en underbar artikel just hur man lägger upp tiden efter operationen för att stärka upp igen. Den ska vi följa till punkt och pricka. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela