takidasky

Augusti

Publicerad 2010-12-31 22:56:26 i Allmänt

I början av augusti åker vi till Gagnef och tävlar. Takida lyckas ta en till SM-pinne i agilityklass! Jag och Helena får bo hos snälla Nathalie och Sky och Mike får valla en del. Jag får oxå valla lite med Takida och den feed-back jag får av Nathalie gör att jag börjar våga tro och satsa på ett vallprov med Takida i år, planer jag tidigare hade lagt på hyllan....

Jag lär känna underbara Kerstin och Jossan genom vallningen och helt plötsligt har jag och Takida både träningsmöjligheter och träningskompisar!!

Vi tävlar lite till men inget resultat att skryta om. Jag börjar jobba igen....

All tid läggs så gott som på vallning för Takidas del. Jag och Sky tränar vidare med grunderna i agilityn och hon visar en helt underbar fokus på agilitybanan!!<3

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2011-01-01 13:35:53

Äsch, träningskompisar och träningsmöjligheter har ni ju haft hela tiden. Ni har bara inte utnyttjat dom ;-)

Postat av: Annika m Sky

Publicerad 2011-01-01 23:28:41

haha..ja det har du rätt i, men nu kom jag igång med träningen på allvar..;)

Postat av: Sussi

Publicerad 2011-01-02 16:43:04

Ja du blev riktigt duktig på att träna :-) Och i sommar kör du IK1 va ;-)

Postat av: Annika m Sky

Publicerad 2011-01-03 01:51:52

jajamen, målen i år är att starta IK1 med Takida (Här ska tränas fösning och delning till förbannelse...;)...)

och att komma igång ordentligt med Sky´s grundträning!

Från att "bara" ha godkänd vallhund som mål så är det roligt att ha blivit så biten att man vill satsa längre och utvecklas mer..:)Sen får vi se hur långt det räcker, det är ju trots allt agilityn som lockar mest....;)

Postat av: Sussi

Publicerad 2011-01-03 14:32:32

Wiie vad kul! Man behöver ju faktiskt inte tävla vallning heller, räcker ju med att tycka det är roligt att träna :-) Ja och träna regelbundet oxå så man inte får börja om varje gång ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela