takidasky

En ovanligt bra måndag...!

Publicerad 2010-12-13 22:32:47 i Allmänt

Måndagar brukar ju vara min "hat-dag".. Men idag har det varit en riktigt bra dag! Började dagen med Luciatåg på jobbet. Dom var sååå duktiga våra F-2:or! Sen ramlade dagen på och vips var klockan halv fem och jag slutade! Åkte direkt till Expert och hämtade ut min nya kamera :D! Har ju länge velat ha en mindre än systemkameran jag har. Den är bara för stor att ha med sig och är lite "för mycket" kamera för mitt behov. Så nu ska den nya kameran laddas och den gamla kameran ska säljas.

 OM någon skulle vara intresserad av en Olympus E-410, med två objektiv, 14-42 mm och 40-150 mm, inkl väska så hör av er!!! Kameran ser ut så här:


Det är en jättebra kamera som ger jättefina bilder!!

Efter jag varit och köpt kameran så ringde jag Helena och vi sammanstrålade uppe på klubben för att gå med hundarna. Att ploga upp en gångväg däruppe är nog bland de bästa idéer jag vet! Toppen helt enkelt!

Sen kom jag hem runt halv åtta, käkade middag och har sen tittat på "Svenska hjältar". Och gråtit en hel del...vilka fantastiska människor det finns!!

Sky har bjudit på en riktigt härlig dag som den första som 1 år. Vi stannade kvar och tränade lite lydnad på klubben efter Helena hade åkt och faktiskt, plötsligt händer det! ;D Sky hade fokus på m i g fast vi tränade lydnad!! Annars har hon ju inte lagt två tassar i kors när det kommer till lydnad..varför det, lixom..? Men idag fanns den där, den där härliga fokusen och närvaron som hon har i agilityn. Nu kan hon ju inte så mycket lydnadsmoment än, men det var en förändring i attityden idag, och det var så underbart och gav lyckopirr i magen! Det känns som om det händer saker nu, små små framsteg för var dag! Mmm, tror banne mig hon börjar mogna lite unga damen! :D

Annars har jag anmält mig och Takida till två lydnadskurser nästa år. En börjar redan i januari och kommer vara tre gånger och sen i mars blir det en helgkurs! Riktigt kul ska det bli! Det känns riktigt inspirerande att få börja med lite nya moment och med ett annat tänk än jag haft tidigare i träningen.

Här kommer lite bilder från gårdagen när Sky fick äta födelsedagstårta:

Tårtan...


en redig en, i tre lager...;)


Födelsedagsbarnet...redo att hugga in..


Har du knäppt klart nån gång eller?!


mums.....


nytt halsband fick vi oxå...inte lika uppskattat som tårtan..;)



Nu är det kväller, sa Olle Käller......

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-12-29 17:36:13

Vad vill du ha för kameran?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela