takidasky

Hur gick det med nyårslöftena, egentligen?

Publicerad 2010-12-26 18:36:02 i Allmänt

Ja, hur gick det med nyårslöftena egentligen? Detta var vad jag skrev i början av januari:

Mål 1:
2009 kom vi på 233:e plats på Årets Agilityhund-listan. Det ska vi klå i år....

Mål 2:
Jag ska lära mig att lägga in filmer från min nyinköpta videokamera på datorn och bloggen...

Mål 3:
Jag ska inte försova mig nåt mer...


Sen har jag ju lagt till mål allt eftersom men jag börjar med att utvärdera dessa tre. Men först, låt oss titta på några av kommentarerna jag fick till det inlägget....;)

Pappa

04:31 PM on January 07, 2010

De två första tror jag på men det tredje..................................? 

Malin

01:56 PM on January 10, 2010

Jag tror jag vet vilket du inte kommer klara, hi, hi.....

Naturligtvis klarar du alla tre bara det att mål 1 och 2 blir nog lite enklare....?!

Ann-Sofie

04:35 PM on January 12, 2010

Byt ut nr.3 till något lättare mål vet ja - Godkänd vallhund! För att sova på morgonen verkar vara din livsnjutning:) Tycker det är lite roligt med en lärare som försover sig...:) Ha det så jättegott och hälsa tjejerna. Hör av dig om du vill komma och träna.

Hmmm, ja vad säger man? Att mitt rykte förekommer mig...hehe...

Men summa summarum:

Mål 1:
I år slutade vi på 86:e plats på årets agilitylista. Det innebär att vi klättrade 147 placeringar sen i fjol. Helt klart godkänt men inte alls så bra som jag hoppats. Men en riktigt knackig början på säsongen ställde till det. Från juli och framåt är jag nöjd med vår insats på agilityplan...allt före det - not so much.... 

Mål 2:
Jag måste säga att jag uppnådde det här målet med råge..:D Inte mindre än 46 videoklipp ligger numera uppladdade på min youtube-sida. Jag har oxå lärt mig lägga till musik och klippa ihop filmer riktigt bra (för att vara jag, vill säga). Helt klart godkänt!

Mål 3:
Ja, det här med att inte försova sig...Det gick riktigt bra där i början av året. Men sen dalade det...Jag har nog försovit mig ungefär lika mycket som under 2009 är jag rädd. Fattar inte? Tycker att jag borde lärt mig vid det här laget, eller i alla fall ha vant mig vid något slags vuxenliv...ICKE GODKÄNT - big time....

Så med andra ord kan jag summera att det blev som de flesta trodde, mål 1 och 2 uppnåddes medan det tredje målet visade sig vara för oövervinnligt. Men vem vet? 2011 blir kanske året som jag lyckas även med det...eller?! Under kan ju faktiskt ske.....;)

Imorgon fortsätter jag utvärdera året, då blir temat "Den största förändringen" Kan avslöja att det har att göra med ankomsten av ADHD i familjen.....;)

Trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela