takidasky

Juli

Publicerad 2010-12-31 22:46:02 i Allmänt

Äntligen började det lossna på agilitybanan för mig och Takida. I början av månaden åkte vi upp till Härnösand och tävlade både i lag och individuellt. Hela laget bodde tillsammans i Myssjön. 4 personer och 8 hundar. Inka blev väldigt kär i Floyd, känslor han var lite besvärad av att besvara...;) Jag och Takida vinner agilityklassen en dag och tar därmed vårt första cert i agilityklass! Vi avslöjar oxå hemligheten bakom Floyd´s framgångar: Jag och Helena åker till Fagersta och tävlar. Vi bor på det värsta stället vi nånsin bott på, i en fuktig mögelskadad källare, försöker desperat att hitta nytt boende med det var helt hopplöst...Enda trösten var att det var riktigt goda pizzor på pizzerian runt hörnet...Eller förresten, att Takida sätter det här loppet och tar sitt andra cert i hoppklass var den bästa trösten: Bästa vännerna Linda och Lars gifter sig i Ovanåkers kyrka, en bonus är att Lars och Gabrielle kommer upp och bor hos mig några dagar! I slutet av månaden åkte jag, Sofia och Alex över till Gotland och tävlade både med laget och individuellt. Helena var hemma och jobbade..:( men Världens bästa lag gick in och satte dessa underbara lopp och blev därmed klara för SM 2011!!! Inte nog med det, Takida och jag vann hoppklassen en dag och Takida blev därmed SE Ag(hopp)Ch!!! Här kommer loppet:

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela