takidasky

TheLook Successful Sky!

Publicerad 2010-11-14 14:41:46 i Allmänt

"Min lilla ADHD-tjej...vad jag är glad för att jag har just dig! Det kommer bli en del gråa hår på kuppen, MEN du kommer lära mig så otroligt mycket..." Pratade med Nathalie i fredags. Mycket prat om Sky blev det förstås... Hon väcker en del frågor Sky, hon är så olik andra hundar jag har tränat..Så jag måste bli bättre på att hitta lösningar. Visst, i många avseenden behöver hon mogna på sig lite, och i många avseenden måste jag bli bättre på att hitta andra sätt att jobba på. Efter samtalet med Nathalie, så kände jag mig som vanligt peppad och glad! Så jag tänkte att nu ska jag bara fokusera på vad Sky och jag kan göra bra. I lydnaden är det så mycket som inte funkar för oss än. MEN ÄR LYDNADEN SUPERVIKTIG FÖR OSS HÄR OCH NU? Svaret är enkelt: NEJ. Jag vill jättegärna träna inför LK1, men jag behöver det inte, inte Sky heller för den delen. Inte just nu. Vi har ju hela livet på oss att träna... Så jag bestämde mig för att filma lite av det vi gör och som vi kan bra! Det blev lite kontaktfältsträning och lite agility. Jag hade ritat upp några kombinationer där jag la in det jag ville träna på, jackos, framför- och bakombyten mm. Så igår em ringde jag och bokade ridhuset för en timme så jag kunde ta och träna med både Sky och Takida. Tänkte att det var bra att introducera Sky till ridhuset under lugna former och hon var så jätteduktig! Kobinationerna gick jättebra, och hon förvånade mig! I flera av dom låg hon tidsmässigt lika som Takida gjorde, några mellan 0-1 sekund efter och i någon var hon till och med snabbare! DET bådar gott för framtiden...;D Här kommer en film som jag klippt ihop på min lilla pärla! Ni får ta låtvalet med glimten i ögat.....c

Kommentarer

Postat av: Helena Woxberg

Publicerad 2010-11-14 17:10:31

Gofisan!!! Va duktig hon är :)

Postat av: Amanda med Svea.

Publicerad 2010-11-14 18:44:36

Vad fin hon är !

Jag och Svea tänkte försöka starta våran första lydnads tävling den 18 december. Blir hård träning så får vi se sen. =)

Jag är inte säker på om jag ska till rättvik den 4 december. Jag tävlar inte lydnad med nån av mina andra hundar. Men kanske kommer och kollar. ;)



Svea har också löpt i ungefär i vecka nu.



Kram !

Postat av: Josefin

Publicerad 2010-11-14 23:03:39

Men gud vad duktiga ni är!!! Ha, ha, det märks att jag måste träna mer! :p Strunta i lydnaden! Så kul är väl det ändå inte? ;) Du kan väl ägna dig åt sådant som är roligare? Typ agility och vallning!!! Fast det är ju min åsikt! :p

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela