takidasky

En riktigt bra present....

Publicerad 2010-09-28 21:43:04 i Allmänt

Ja, så är det den där dagen som man brukade se fram emot så mycket...Men nu för tiden känns det inte lika kul längre...även fast jag är barnsligt förtjust i paket....;) Ja, jag pratar förstås om att jag fyller år idag! Fan, va gammal man helt plötsligt blivit...hinner lixom inte  med riktigt....MEN, att få paket och bli firad är förstås alltid lika kul...:D Något riktigt bra är att dagen innan mig fyller sis år, så då blir det nästan som på julafton, man får både ge och få paket..I like!!

En av de bästa presenterna hittills är egentligen inte ens min, och har egentligen ingenting med mig att göra, men den gör mig så himla glad....!! Det är nämligen så att

JULIA OCH TROJA HAR BLIVIT UTTAGNA TILL TALANGGRUPPEN I LYDNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Japp, ni läste rätt! Takidas syster nr 2 har alltså kvalificierat in sig bland de 20 mest lovande lydnadsekipagen i Sverige!!!! Hur stort är inte det?! Först Sofia och Tia, som dessutom debuterat i landslaget i år, och nu Julia och Troja. Jag är så himla himla stolt över dom! Tänk vilka suveräna syskon min lilla tjej har?! Stort stort grattis till dom!!

Idag har varit en ganska lugn dag, först jobb, sen middag och paket hos mamma, promenera med hundarna, fika och paket hos syster...Kalas blir det inte förrän 8e oktober, då samkör vi jag, sis och Theo. Undrar om jag kommer kunna koncentrera mig den kvällen? Det är ju nämligen dagen innan vi ska.....

....GÅ VALLPROVET!!!!  Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!´

Får ont i magen bara jag tänker på det...Jag var upp till Hudik i söndags. Först på förmiddagen tränade jag agility med Julia och Troja. Riktigt kul. Hon kan verkligen vända på en femöring den hunden..:) Vi körde lite övningar som vi fick göra på Jenny Damm-kursen i våras. Provade även att köra lite förenklade varianter med Sky och hon gick över förväntan. Inga problem med att det var ett nytt ställe och tog handlingen riktigt bra. Visst känns det svajigt, och hon satsar ju verkligen allt hon har på fart, men tycker att hon börjar kunna ta svängar och byten ganska bra nu. Ja, det vill säga dom få vi har tränat på. Känns skönt nu när hon blir lite äldre och man får börja träna lite mer!

Efter det så åkte vi till Ann-Sofie och vallade lite. Vi fick gå bana. Och som väntat var det lite för yvigt och för gasigt...MEN, sen fick vi jättebra hjälp med hur jag ska göra för att få henne att förstå att det inte är okej att springa i 180 utan hon måste lugna ner sig och t ä n k a oxå. Det funkade jättebra, körde det i 25an först och sen provade vi ute på lite mer friare ytor. Och tänk, det var en helt annan hund jag hade med mig helt plötsligt. Lugnt och fint gick det, precis som det ska!! Nu gäller det bara att jag fortsätter vara konsekvent hädanefter....Ann-Sofie vallade med Fox, dom ska oxå gå vallprovet samtidigt som oss. Jäklar vilken läcker hund det är!! Hmm, såg massa agilityvisioner framför mig oxå..ska försöka övertala Ann-Sofie att kanske börja lite..;) Även Troja såg himla fin ut! Så kul att få se dom båda!

Här kommer lite bilder från helgen i Äppelbo. Alla är tagna av Nathalie Ädel. Känns så fantastiskt kul att få så fina bilder på hundarna!!


Finast i världen - min Sky!



Söt som få - Min Takida!


Första agilitybilden på Sky!


Jag säger bara det - kolla blicken...


Nöjd....


Min dreglande hund nr 1:


och dreglande hund nr 2...


Ja, Sky kan faktiskt vara still ibland....duktig tjej! ;)

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2010-09-30 20:58:39

Vi håller alla tummar och tassar för er p provdagen! Lycka till!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela