takidasky

Agilityträning!

Publicerad 2011-04-25 13:39:45 i Allmänt

Här kommer en film från agilityträningen igår. Vilken lysande uppfinning videokameran är?!! Förut tyckte jag att det var läskigt att se mig själv på film, men nu har intresset och möjligheten att kunna granska mig själv kritiskt nästan helt tagit över. Youtube är oxå en lysande uppfinning! Då kan man ladda upp filmerna, ha kvar dom så länge man vill men samtidigt spara diskutrymme på datorn eftersom man inte behöver spara filmerna där längre.

I början har jag byggt samma övning bredvid varann spegelvänt. Övningen har jag plockat ut ur ett av Lisa Fricks VM-kval lopp. Jag la till Jakko och blindbyte eftersom jag har svårt med det. Och efter att ha tittat på filmen så kan jag ju konstatera att jag är sen i så gott som vartenda blindbyte. Lite bättre tycker jag det går i övningen närmare kameran, men däruppe i hörnet så är det katastrof VARJE gång...Jäklar va duktig hon är Takida som ställer upp på min dåliga handling!!!

Vilken tur att jag ska gå kurs för Silas Boogk i sommar så jag får lära mig av en mästare!!! :D

Men kul att få nöta kortare sekvenser och sen kunna sätta ihop dom i en längre som jag kunde göra här.

 Den andra övningen är utplockad från largelag-banan på VM ifjol. Eller i alla fall ett försök till...att rita av banor är inte min starka sida....Men det var två riktigt roliga övningar, som jag kan rekommendera! (Oxern är mitt eget påhitt eftersom jag är dålig på att lägga in den i träningar...)

Det blev ett kort, intensivt pass igår. Vilken skillnad det är när man faktiskt är riktigt förberedd på vad man ska träna, än när man åker utan nån större plan!! Och va lätt det är att utvärdera träningen när man vet vad det var man skulle ha tränat på!

Imorgon flyttas hinderparken från ridhuset upp till klubben!!! ÄNTLIGEN kommer man ha fri tillgång till hela banan!! Nu hoppas jag att Sky snart blir bra i benet så vi kan sätta igång med grundträningen på allvar...!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela