takidasky

Not this time, darling....

Publicerad 2011-04-14 16:36:33 i Allmänt

Idag när jag åkte från jobbet så kom det en förrymd hund och sprang ut på 83:an. En stor svart långhårig sak... Jag stannade, satte på varningsblinkers och gick ut för att försöka fånga den, givetvis.

Den var snäll, tack och lov, och infångandet gick lätt, trots att idioter till andra bilförare fortsatte att köra förbi åt båda håll...Åkte upp därifrån den kommit, hittade ett hus men tanten som bodde där kände inte igen den. Jag ringde polisen och frågade och dom sa att jag skulle komma in med den. Han (hunden) tyckte det var riktigt spännande att få åka back i skuffen och lukta efter alla mina tjejer...;)

Tur hade hunden - den hade nog blivit påkörd annars....

På väg ner mot Bollnäs, så står polisen med laser...När jag kommer så står dom och pratar och tar upp lasern precis när jag åker förbi.

Tur hade jag - eller, naturligtvis menar jag att det inte spelade nån roll, jag höll ju självklart hastigheten....;) Host....det är klart att man lärt sig av sina misstag....host...

På vägen hem från polisen ringer jag Kerstin och berättar om hunden, hon är så inne i min berättelse att hon kör under hastigheten när hon passerar poliskontrollen....

Tur hade hon - tack vare hunden....

Nu hoppas jag bara att ägaren hör av sig till polisen och hämtar hem sin lilla rymling!

Tur hade han/hon att den blev infångad och är oskadd....tack vare mig..;)


Not this time, darling.....;)

Bildkälla: http://www.ostran.se


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela