takidasky

Min pärla!

Publicerad 2011-04-28 13:37:22 i Allmänt



Idag åkte jag och Sky upp själva på klubben där vi träffade Helena för en liten planeringsträff. Sky fick vara lös, och det var en lycklig tjej som sprang runt och lekte medan jag och Helena satt på bron i solen och skrev ihop lite smått och gott.

Efteråt tränade vi lite lydnad. Sky hade svårt att fokusera när vi inte var själva däruppe, men sen hade vi en hel del ljusglimtar! Vi tränade lite ff, svängar är fortfarande jättesvårt. Ställande och läggande gick hyfsat. Apporteringen gick faktiskt bra, riktigt still kunde hon inte sitta men idag hade hon ett bra grepp om apporten. Vi körde även hoppet, med bara en planka eftersom jag inte vill att hon ska hoppa och studsa för mycket. Hon gjorde det riktigt bra. Det momentet körde vi bara en gång, för Sky laddade alldeles för mycket och hoppade ett jätteskutt. Inte bra, då jag vill att hon ska ta det lugnt på den fronten ett tag till. Vi försökte oss oxå på en kortare platsliggning som gick bra, men hakan var inte i backen.

Som avslutning introducerade jag rutan. Körde några skick med leksaken bakom. Hon var lite fundersam på konerna till en början men sista skicket blev riktigt bra.

Efteråt åkte vi hem till sis och hälsade på. Sky fick vara lös där med. Vi träffade Lina som var där och hälsade på och vet ni vad hon sa? "Va skönt det måste vara att ha en sån ordning på sin hund!"

och det var då det riktigt slog mig. Tänk vad hon har utvecklats! Från denna enerverande galna valp/unghund som pekade finger istället för att lyssna, som gjorde precis som hon ville, som inte behövde någon annan än sig själv och som man inte kom åt. Och nu är hon en riktigt lyhörd skötsam liten hund! Jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på det! Det ska bli så spännande att se vad framtiden har att bjuda på tillsammans med Sky! Det kommer definitivt bli mycket skoj, för hon är en pärla, Sky!

Nu ska jag fixa lite här hemma innan det är dags för ett agilitypass för Takida uppe på klubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela