takidasky

Sjukling.....

Publicerad 2011-04-19 22:44:13 i Allmänt

Takida mår inge bra. Hon har kräkts några gånger de senaste dagarna...:(

Märkte redan i söndags när vi körde bana att hon inte riktigt var sig lik, hon gick segare än vanligt och hade inte sitt vanliga go i agilityn. På kvällen hulkade hon lite efter kvällsmaten och på måndagsmorgonen kräkte hon upp morgonmaten. Sen var hon lite piggare under dagen, fick behålla kvällsmaten och morgonmaten idag. Men i eftermiddags kräktes hon igen.

Nu har jag pratat med bästaste Sofia, tur man har en kompis som jobbar på veterinärklinik!!! Ska avvakta lite till, och ge henne lättsmält föda, ris och fiskbullar. Kvällsmaten har hon fått behålla ikväll i alla fall så jag hoppas att det går mot det bättre nu.

Takida är ju ingen hund som äter massa snusk, det enda jag kan tänka på är att hon drack lortvatten när vi var i skogen i lördags.

Usch och fy, jag hoppas det blir bra snart, helst igår!!

Och löpa har hon börjat göra oxå...igår. Positivt är att hon har löpt klart till landslagsuttagningarna, negativt är att hon efter löp blir lite loj och seg. Inte den bästa uppladdningen inför något så viktigt, men inget att göra åt. Samtidigt vet jag att även när hon är loj så kan hon göra bra tider, men jag hade önskat att det där lilla extra galna hade fått varit med oss på landslagsuttagningarna.

Men istället för att ta ut något i förskott så ska jag hoppas på att det den här gången inte blir som vanligt efter löp, och att Takida kommer vara sitt vanliga jag denna gång direkt efter löpet!

Trots allt är det inget jag kan påverka, utan jag får påverka min inställning till att situationen blir som den blir nu. Nu ska fokus ligga på att Takida blir frisk i magen och mår bra!


En av de lyckligaste dagarna i mitt liv - dagen jag hämtade hem Takida!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela