takidasky

JAG <3 SILAS BOOGK!

Publicerad 2011-08-24 20:55:31 i Allmänt

Ja, jag blir mer och mer frälst i Silas Boogk och den inspiration som hans handling ger mig! Jag älskar att få tänka mer offensivt och märka att sakta men säkert så utvecklas jag och med mig mina svartvita.

Idag fortsatte jag projekt slalom med Sky och idag kändes det som om hon var säkrare och börjar hitta ett annat flyt. Det är så kul att den tanken jag hade med träningen ger det resultat jag hade hoppats på. Nu har vi mycket kvar till ett perfekt säkert slalom, men vi är på väg, och hittills ser det bra ut! 

Takida fick oxå köra lite slalomövningar och sen byggde jag upp en liten kombination med mina tre hinder och slalomet och fick in slalom, blindbyte, hopp, blindbyte, hopp, hopp med"släng-och-stick-sväng", slalom. Det var viktigt att blindbytena timades rätt, om jag var lite sen eller lite för tidig så blev det fel på en gång.. och det är ju det jag behöver träna på, att känna av precis rätt tillfälle att göra det på. Silas sa ju till mig på kursen oxå att jag måste lära mig se när jag behöver sticka snabbt och när jag tjänar på att vänta kvar en stund. Dagens övning var perfekt i det avseendet och det fina med Takida är att hon svarar så bra på min handling så att om jag gör fel, blir det fel för hon gör det jag visar. Hon är min egen rullande resultatlista...;)

Det känns så grymt när vi sätter det, en underbar känsla!

Sen var det Skys tur igen och jag var tveksam till om jag skulle köra samma kombination med henne. "Hon kan det ändå inte" sa den lilla rösten därinne. Och vid första försöken så gick det inte heller, jag var mesig och passiv. Då blev jag arg på mig själv, ska hon lära sig så måste jag väl för sjutton visa det på bästa sätt!!! Och så fort det blev lite mer jäkla anamma i mig så funkade det mycket bättre! Svängarna kan bli tightare men hon grejade det, köpte handlingen rakt av! Och fina slalom på det! Duktiga lilla skrutthund!!

Efteråt så tog jag hundarna och skulle gå av dom en sväng. Grannen var ute så vi stannande och pratade lite. "Ja, jag har gått här och småskrattat för mig själv och tänkt: Undrar vem som har roligast - Annika eller hundarna?" Sa hon. För hon hade ju hört när vi tjoade och stimmade när jag belönade...

Jag vet inte vem som har roligast - jag eller hundarna... Det går nog jämt upp. Men ikväll var en riktigt grymt rolig träning! :D Och jag kan inte var mer nöjd och glad över mina tjejer. 


foto: Nathalie Ädel 



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela