takidasky

Life goes on...

Publicerad 2011-08-27 22:34:00 i Allmänt

Det blev en bra dag idag. Trött som bara den klev jag upp när klockan ringde 6.00 och gjorde mig i ordning. Klockan sju hämtade jag upp Carro och Harry, åkte till Maria och sen vidare till Hudik.

Lite nervös var jag inför att träffa folk, skulle jag börja stortjuta om nån sa nåt om Sky? Men det gick hur bra som helst tack vare alla underbara människor. Jag har fått många kramar som värmde, och många uppmuntrande ord.

Tack alla, det känns så gott i hjärtat!!

Första agilityloppet gick jättebra, på slutet svängde Sky vänster efter en tunnel istället för att komma till höger mot mig så det blev en vägran men en fjärdeplats. Jag får ta på mig det för jag pratade inte med henne utan bara förutsatte att hon skulle komma åt mig till.

I hopploppet gick det bra i starten tills hon efter 6:e hindret drog 15 meter bort till ett hopphinder istället för att svänga vänster mot slalom. Resten av loppet hade nån ljusglimt men riktigt dåligt i det mesta.

I sista agilityloppet började vi bra igen, sen hoppar hon däcket, läser inte mitt bakombyte utan svänger åt fel håll. När jag ropar på henne vänder hon, tänker ta däcket igen men missbedömer totalt och kraschar in i däcket med huvudet och högra sidan. Resten av loppet springer hon hit och dit och tar vilket hinder hon vill åt vilka håll hon ville...

Nya tag imorgon!

När jag kom hem åkte jag, Helena och Sofia upp på klubben för att träna och umgås! Vi byggde en fartig längre kombination där man måste springa för fullt mestadels, flera blindbyten och svår slalomingång. Skitkul övning och alla hundarna gick superbra!! Sky gick riktigt bra, slarvade med kontaktfältet på balansen typ hela tiden men jag kunde köra på henne som dom andra. Blir irriterad på mig själv när jag märker hur bra hon kan gå om jag kör på henne. Nä, baske mig lite bättre attityd imorgon!!

Sofia åkte hem och grillade med familjen och jag och Helena avslutade passet med en skön promenad i skogen med alla hundarna. Sen åkte vi ner på stan och köpte pizza, satte oss på långnäs och käkade och pratade en massa.

En skön avslutning på en dag som har känts så mycket bättre än vad jag trodde att den skulle göra!

Passade även på att hämta ut mitt bokpaket när jag var nere på stan. Är så lässugen och känner mig lite knäckt över att jag inte kommer få öppna nån av dom på 13 dagar. Jag har ju läsförbud under veckorna och nästa helg tävlar vi ju i Östersund....

Lite deckare...






Och så min favorit - Jane Greens nya på engelska!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela