takidasky

You´re simply the best...

Publicerad 2011-08-14 00:23:13 i Allmänt

...better than all the rest....lalala....

Ikväll bjöd mina svartvita på en riktigt rolig träning! Fokus låg på tighta svängar efter långhoppet och slalom.

På flera tävlingar så har Takida antingen rivit när jag har visat att hon ska svänga tight efter långhoppet eller så har jag låtit henne hoppa ut och genom det förlorat tid. På Silas-kursen var det en sån del i en bana och hon rev nån gång där. Jag pratade med Silas om det och fick tips om hur jag kunde jobba vidare med det. Och vad jag kan se så här långt så verkar Takida köpa det. Men vi måste träna mycket mer för att hon ska befästa det.
Jag utmanade henne i slalom, dels med svåra ingångar och med min position. Den här säsongen har hon överraskat mig genom att ta riktigt svåra slalomingångar så jag känner att nu är det upp till mig att träna riktigt svårt och sen lita på henne på tävling. Jag fegar gärna på tävling och en del på träning.

Sky fick oxå köra samma övningar. Frustrerande svårt att hitta timingen i mina signaler så att hon läser dom på rätt sätt och i rätt tid. Men en hel del bra svängar fick vi till mellan varven. I slalom tycker jag att hon har börjat få upp farten lite, så bara vi tränar på och befäster slalom riktigt så tror jag att hon kommer få upp en riktigt bra fart där. Hon tar ingångarna riktigt fint, bromsar in för att klara andra porten, det är sällan hon missar i början nu men sen kan hon slarva i slutet och gå ur en pinne eller två för tidigt. Hon blir riktigt stressad av när jag springer för långt fram, men mera träning bara så löser det sig nog..

Imorgon är min sista lediga dag. På måndag börjar allvaret igen...inga fler sovmorgnar...;) Jag hoppas verkligen att jag inte börjar med att försova mig...;)

Haha..hittade den här bilden på Alex och Sofia i bilen på väg till tävling...:D Den här dagen var vi sen oxå till Sofia skulle starta...tur att hon tog det med ro...


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela