takidasky

No mercy!

Publicerad 2011-12-01 22:47:15 i Allmänt

Den här veckan har varit tuff. Mycket på jobbet, utvecklingssamtal, snart betygsdags...behöver helg och hinna ikapp allt här hemma.

Jag och Helena hade en bra träning i lördags. Skönt att komma igång med våra gemensamma träningar igen och få bli pressad och pressa tillbaka.

Imorgon är det dags igen, perfekt sätt att börja helgen på!

Våra svartvita guldklimpar!


Träningen går framåt med båda hundarna. Takida och jag känns lika samkörda varje gång och det är skönt att känna att även om vi inte tränar så ofta nu så tappar vi inget samspel som vi kan ha gjort tidigare säsonger. Tycker inte att löpet har påverkat hennes intensitet lika mycket denna gång som tidigare, och jag hoppas att det håller i sig! Just nu är hon nästan sig själv! :)

Sky går oxå fint. Med henne kommer min tajming ha stor betydelse. För Sky visar no mercy. Är jag sen i mitt byte och hon redan har tagit sikte på något så kör hon på sitt, det finns ingen tanke att försöka "rädda upp" situationen från hennes sida. En riktig utmaning men samtidigt riktigt spännande eftersom det kommer krävas en hel del mer av mig när jag kör med henne än med Takida, som är min räddare många gånger.

Det bästa med att köra agility med Sky är att det kommer "tvinga" mig att jobba så mycket hårdare för att få det att funka, och det kommer ju Takida få mycket glädje av oxå. Färre missar från mig innebär färre räddningar från henne... En win-win-win situation helt enkelt! <3

Jag ser verkligen fram emot agilitysäsongen 2012 med båda mina svartvita. <3

Men först ser vi fram emot en vinter med träning, där saker får mogna hos hundarna och sätta sig i kroppen för mig.

Framför allt är jag så glad över att jag nu är helt säker på h u r jag vill köra agility. Målbilden är klar i huvudet, nu är det "bara" att få det att sitta i kroppen. 

Nä, nu sängen, så att det snart blir fredag!  




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela