takidasky

Länskampen

Publicerad 2011-02-19 21:55:01 i Allmänt

På söndagen var jag och Takida iväg till Rättvik för att tävla i Länskampen. I första loppet fick vi en femma. Visst hade jag kunnat följa med henne lite längre vid det hindret, men samtidigt tycker jag att det är hennes ansvar att ta det och lyfta på benen. I andra loppet lyssnade hon inte alls på det jag visade utan sprang som en formel 1-bil bakom ryggen på mig in i fel tunnelingång. MYCKET oväntat då hon annars brukar ta just en sån ”sväng” riktigt bra. Sen gjorde jag ett hjärnsläpps-bakombyte vid slalom där jag aldrig hann ikapp henne så hon tog fel tunnelingång igen. Nu får jag börja skärpa till mig vid tunnlar!!! Jag vet ju att hon bara slurpas in i dom om jag inte är med i tid….men mellan diskarna så gjorde vi en hel del bra saker också, även det ska jag ta med mig. Tyvärr fick inte Gävleborg runt de nödvändiga tre hundarna i small så vi kom sist. Men roligt var det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela